Gå til innhold

Win2k på Abit BP6


a4b

Anbefalte innlegg

Jeg sliter noe veldig med å installere win2k på maskina mi, hvor jeg har satt harddisken i UDMA66-utgangen på hovedkortet (Abit BP6).

hovedkortet har som kjent dobbelt sett med IDE-kontakter, 2 stk ATA33 og 2 stk ATA66.

hvis jeg setter disken i ATA33 så får jeg installert fin-fint. (men det går litt treigt..)

når jeg putter disken på ATA66-kontakten, må jeg laste driverne for dette ved å trykke F6 når den første installsjons-disketten kjøres, så laste driveren. dette går også fin-fint, og jeg får starta installasjonen til disken.

men det er når windows selvfølgelig må boote under installasjonen at jeg får problemer. ved oppstart da sier den:

" NTLDR missing

Press any key to reboot"

og reboot hjelper selvfølgelig ikke.

Noen som har noen ideer om hva jeg skal gjøre?

feilmeldingen er forresten den samme som kommer hvis jeg installerer på disken når det er på ATA33-kontrolelren og så flytter den til ATA66 etter at jeg har installert w2k på den, og prøver å boote fra ATA66.

noe sier meg at driveren til ATA66 ikke fungerer igjen ved rebooten, men jeg har jo ikke noe alternativ for å laste inn den igjen.... :sad:

 

Noen ideer??

noen som har hatt samme problemet?

 

Noen vil kanskje foreslå å installer win98 eller winME i stedet, for å slippe unna problemer, men siden jeg har 2 stk Celeron 366@550 på kortet, så er liksom litt av poenget å kjøre w2k på den...

resten av maskina er :

Abit BP6

2* Celeron 366@550

128 MB PC100 RAM

Pixelview TNT2 M64 32MB

Western Digital Medalist 6,5 GB

 

Takker for alle råd og tips..

 

.A

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...