Gå til innhold

Forslag på høytalere?


Anbefalte innlegg

Doxa er en bra og strømsterk forsterker 65A

Jeg skal personlig banke opp hver og en av dere hvis DOXA blandes inn med billige møkkaprodukter :evil: Altså, doxa er "naturlig", ufarvet, litt laidback i spillestilen, men klar som solen;- flotte produkter. Ikke pokker om jeg skal se slike forsterkere kombineres med partyhøytalere fra CV, eller billigmøkk alla' Proson :x Har både forforsterkeren Doxa 07 og effektrinnet Doxa 70se MkII selv, så jeg vet hva jeg snakker om. Disse fortjener bedre enn lakriskabler, lampettledninger, støvete lokaler og slafsete dunke-høytalere :D

Jeg tør påstå det er en strømsterk sak av en 70-watter. Effektforsterkeren veier tross alt 16kg, noe som det står respekt av; for dette sier litt om kvaliteten på strømforsyningen, og konstruksjonen selv. Men igjen, det er kun sytti ekte no-nonsense watt. De driver ikke allverden (ved høyt volum), uten at den får pusteproblemer, slik at lyden komprimeres og diskanten kommer frampå. Hvert fall ikke med preampen fra Doxa, som jeg har hørt gir for lite strøm til effektrinnet faktisk. Derfor er det mulig effektrinnet er god for MER, med annen forforsterker 8)

Jeg repeterer; Doxa matcher ikke dunkelystne fjortisser. Dette er seriøse HiFi-produkter fra den blide sørlending Knut Øystein Lauvland. All bruk av produktene som IKKE innvolverer cd-spillere, gode kabler, og respektable høytalere med "riktig" hifi-filosofi kvalifiserer til MISBRUK.

Du er herved advart! :grumpy:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

NAD C370 er en integrert forsterker på 2*120W som passer dine krav. Nyprisen ligger på 6000kr,- hos hifiklubben.no. En integrert løsning kommer man billigst unna med, men separat preamp og effektrinn er generelt sett bedre. Positivt at delene får separat strømforsyning og chassis. Men sluttprisen blir en del høyere for separat (bare forsterkerne koster mer, samt man trenger en ekstra signalkabel). Hvis du får tak på en dugandes forforsterker billig (gjerne NAD, for å matche) kan du kjøpe effektrinnet NAD C270. Dette er identisk med C370, bare uten forforsterkeren integrert.

Du bør holde deg unna lillebroren C350. Kanskje fristende å kutte litt ned på forsterkerbudsjettet, ettersom denne koster 4000kr, men den har kun 2*60W. Cerwin Vega'ene _bør_ fores med kraftigere saker :) Kan kanskje si disse CV'ene skal ha minimum hundre ekte watt-rms i 8ohm, 20-20000hz...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...