Gå til innhold

1080i bug i Ubisoft titler


Linuxguru

Anbefalte innlegg

Bare så det er sagt Rainbow Six Vegas på PS3 ser helt forferdelig ut på 1080i. Jeg tror spillet da rendres i 480p for så å oppskaleres til 1080i. Skifter man til 720p i systemmenyen, rendres spillet i 720p og ser dermed straks mye bedre ut.

 

Men også ved Assassins Creed merker jeg forskjell. Jeg innbiller meg at spillet flyter bedre på 720p enn 1080i, samt at min PS3 holder seg på viftenivå 2 når den er stilt til 720p i akkurat dette spillet. Bytter jeg til 1080i, så hender det at den går opp i viftenivå.

 

Begge titlene er Ubisoft-titler, og begge oppfører seg "merkelig" på 1080i. Ingen andre av mine 10+ spill har tilsvarende problemer. Noen andre som har liknende erfaringer med sine Ubisoft-titler?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1080i er uansett en "tulle" standard som ikke gir høyere bildeinformasjon enn 720p, og som heller ikke er optimal for progressive skjermern (feks LCD, plasma osv.). Ville ikke foretrukket 1080i fremfor 720p uansett.

 

Totalt OT å diskutere dette, men jeg viste noen ville bringe det på banen: Det du sier er feil. Et linjeflettet 1080i signal inneholder 1920x540 = 1036800 punkter, mens et progresivt 720p signal inneholder 1280x720=921600 punkter. Ergo er det flere punkter i et 1080i signal. Min TV skalerermye bedre ned et 1080i signal til 768 linjer, enn den skalerer opp et 720p signal til 768 linjer selv om jeg en svært sjelden gang kan oppleve interlacing problemer.

 

Mange på forumet som får bedre bilde ut på 1080i enn 720p. Hos meg er det til og med merkbart i XMB.

 

Det samme skjer på mitt Ghost Recon Advanced Warfighter 2. Ikke nevneverdig irriterende, men skulle av ren nysgjerrighet visst hvorfor det er slik.

Nok en Ubisoft tittel. Merkelig ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...