Gå til innhold

Ny minnebrikke (billig)?


Ohaio

Anbefalte innlegg

Hei

 

Midt i julestria kom jeg i tanker om å foreta en liten oppgradering av datamaskinen, slik at spill som bf2 og mtw2 ikke hakker så mye når jeg skal koble ut med dem.

Jeg har en del julegaver og slikt jeg skal kjøpe, så jeg vil helst ikke bruke mer enn tusen kroner.

 

Men nå er det så lenge siden jeg sist oppgraderte datamaskinen at jeg burde kunne få en fin oppvind i datakraft for tusenlappen.

Jeg har altså ikke oppgradert på veldig lenge og har derfor falt helt ut av hardwaremoten. Derfor trenger jeg litt hjelp. Jeg vet knapt hva ”dual core” er, men nå skal jeg heldigvis ikke oppgradere prosessor heller.

 

Dette er speccsa mine (så vidt jeg kan huske, har ikke tilgang på datamaskinen nå):

 

K81 Neo Platinum socket 754

Amd 64bit 3400+

Power Color Radeon 9800pro

Sound Blaster Audigy 2 ZS

2x512 ddr-dimm ballistX

Seagate 120GB – SATA

 

Jeg vil bruke 400-500 kr på minne. Slik at jeg kan få 2 gb ram. Lar det seg da gjøre å kjøpe en billig 1 gb brikke og sette den sammen med de gamle? Eller må jeg kjøpe to nye 1gb brikker? Hva med varmeutvikling? Kan noen eventuelt velge ut brikker som duger sammen med hovedkortet mitt, herfra: http://www.datakjeden.no/default.asp?bID=2/

skal også kjøpe et billig skjermkort, men det spør jeg om på skjermkort-forumet.

Tusen takk for hjelpen.

Endret av Ohaio
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...