Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen starter, men ingenting funker!


Anbefalte innlegg

Heisann, har fått et stort problem

 

Når jeg skrur på maskinen, kommer jeg bare til skrivebordet. Men her kommer ingenting opp slik det egentlig skal. Musepekeren virker, og når jeg fører pekeren ned til start menyen kommer det opp et sånt timeglass (et ikon som kommer hver gang maskinen jobber).

 

Altså jeg kommer meg ingen vei, Ctrl-alt-delete funker og det samme gjør musepekeren, men det er alt. Prøver å klikke på alt som er på skrivebordet, null reaksjon!

Endret av Mystikal1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann, har fått et stort problem

 

Når jeg skrur på maskinen, kommer jeg bare til skrivebordet. Men her kommer ingenting opp slik det egentlig skal. Musepekeren virker, og når jeg fører pekeren ned til start menyen kommer det opp et sånt timeglass (et ikon som kommer hver gang maskinen jobber).

 

Altså jeg kommer meg ingen vei, Ctrl-alt-delete funker og det samme gjør musepekeren, men det er alt. Prøver å klikke på alt som er på skrivebordet, null reaksjon!

 

 

Kjører du XP? Du kan prøve og hold CTRL inne under oppstart (etter login skjermen), da vil ingen av programmene som ligger i oppstarts mappen starte, kanskje maskinen kjører et program under oppstart og det er derfor dette skjer med maskinen din.

 

Fungerer ikke dette kan du jo prøve og starte Windows i sikkerhetsmodus med siste fungerende konfigurasjon og se om dette hjelper!

 

Hvis ikke noe av dette fører fram er nok en formatering og reinstallasjon løsningen.

Endret av roberteh
Lenke til kommentar
funket ikke, har ingen antivirus program på pcn heller

Ser ut som du har fått virus! Antivirus program er et must!

Hvis du ikke har noe spesielle viktige filer på harddisken så er raskeste løsning å formater og installer windows på nytt, deretter bruker du en antivirus program før du bruker internett.

Endret av Adda
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...