Gå til innhold

Hvordan skal voksen bli tatt i håret?


Anbefalte innlegg

Jeg har kort hår, og litt lenger bak enn på sida. Men, jeg har ingen aning om hvordan jeg skal ta voksen i håret. Jeg antar jeg kommer til å bruke Renati Strong hold, ettersom jeg kjøper det i morgen.

 

1. Hvor mye skal jeg ta i hånda?

2. Skal jeg bare ha voksen på fingrene, eller bruke håndflaten også?

3. Hvor starter jeg? Bakfra og opp, eller andre alternativer?

4. Hvordan får jeg det litt bustete? Når jeg prøver å buste det blir det bare "rettet" opp igjen, slik at det ligger flatt.

 

 

Takker for hjelpen :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Kommer ann på hvor langt hår du har, og hva slags sveis du skal ha. Jeg med 4-6 cm lang lugg tar bare en liten knert på pekefingeren. Dette holder til at det ligger fint, men det holder også til å få det til å stå når jeg har kortere. Uansett så ser du når du har hatt oppi nok på frisyra.

 

2. Jeg gnir det utover i handflata for å få det jevnt fordelt, og hvis det skal stå rett drar jeg handa inn i håret og drar det opp mellom fingrene. Hvis du vil ha mer markerte spikes bruker du fingertuppene.

 

3. Kommer ann på sveisen du vil ha. Jeg som vil at det skal ligge litt bakover tar fra front til bak. Jeg vil kanskje tro at det er best å ha den i mot hårene uansett for at du skal få det skikkelig inn i stedet for at den blir liggende "oppå" håret og få deg til å se ut som en beatels medlem.

 

4. Rufs! Går det ikke så bruk mer. For rufs så bør/må håret være tørt i det du tilfører voksen.

Endret av P-in-P
Lenke til kommentar

ta en klump på langfingern og gni den mellom henda dine, så tar du begge henda dine og plasserer dem litt over øra dine på huet.

derfra fordeler du voksen jevnt i håret ditt.

etter det tar du en ny klump på fingern og gnir igjen, denne gangen tar du å styler håret som du vil ha det.

jeg pleier å buste til håret, så tar jeg et håndkle og gnir håret litt med det sånn at det ser tørt og bustete ut :thumbup:

Lenke til kommentar

1. Bare ta en kjapp liten sveip over så du får med deg litt.

2. Ha dem helst på fingrene ellers så kan de sitte fask i de små sprekkene i håndflata.

3. Start med å bare smøre overalt så gjør du det slik som du skal ha det.

4. Prøv å gni håret med den ene handa og ta i voks med den andre mens håret enda står opp.

Lenke til kommentar
Høres egentlig smart ut, altfor mange gutter som smeller alt foran og glemmer det som er bak.

 

Ser ikke særlig bra ut med en halv boks med gelwax foran og ingenting på sidene og bak.

 

Det er sant, og jeg frykter at jeg er en av de :(

 

Men jeg har bare et speil og setter av bare en hvis mengde tid til styling så det er vel ikke annet å vente :p

Lenke til kommentar

Ifølge frisøren jeg bruker bør Renati også påføres i to omganger for best hold, en med litt småfuktig hår, etter bare tørk med et håndkle, deretter en omgang til etter hårføning. Jeg tester det for første gang i dag, og det ser ut til å virke bra, håret detter ikke like fort ned og blir flatt.

Endret av Atald
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...