Gå til innhold

Canon Rock på gitar


Amerika

Anbefalte innlegg

Hei. Har lært meg noe av Canon Rock på gitar nå, frem til 'kjenningsmelodien' hvis man kan kalle det det...(rett etter det raske partiet hvor det også tappes, som jeg må innrømme at jeg ikke får helt dreisen på... :p).

Er sangen enklere enn den høres ut? Jeg synes den høres nokså vanskelig.

Jeg må se på meg selv som rimelig greit god i gitar, klarer bl. a. Highway Star (soloen, det raske går fint uten feil), osv.

 

Noen som kan den, og vet hva de snakker om?

 

Takker for svar ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

trådstarter: canon rock er vanskelig, og krever god teknikk for å spille bra. Hva med å spille de delene du føler er greie, og improvisere over de vanskelige partiene? JerryC sin versjon bærer helt klart preg av improvisasjon, noe jeg synes bør være en del av alles tolkning av Canon Rock. dessverre sitter det altfor mange smågutter og lærer soloen note for note etter tabs, ofte med forferdelige resultater.

Lenke til kommentar

Føler jeg må slenge inn en kommentar her. Jeg er enig i at Canon Rock er en vanskelig sang, men jeg må samtidig si at den er sinnsykt oppskrytt. Folk snakker om den som om det skulle vært den vanskligste sangen man kan spille. Selvfølgelig er det noen vanskelige partier (i JerryC sin versjon i alle fall), men sammenliknet med alle de vanskelige sangene som finnes, så mener jeg den er alt for oppskrytt.

Men som Urmaker skriver, så krever det en god teknikk for å spille den bra. Jeg kan deler av sangen, men det låter ikke bra nok til at jeg vil si jeg kan spille den helt "ordentlig". Det er en stor forskjell på å spille den, og å spille den ordentlig ... Uansett, det finnes MANGE sanger som fortjener ryktet til denne sangen fremfor denne. SÅ vanskelig er den ikke ...

 

Men tilbake til topic igjen. Den "kjenningsmelodi-delen" er ikke så vanskelig. Jeg har bare fått noen tabs der det står hvordan det spilles, og de var i alle fall ikke vanskelig. Kan du resten av sangen, så vil jeg si at den delen er en av de enklere delene. Men nå har jeg sikkert ikke de riktige tabene/notene, og skal derfor ikke si så sikkert at dette er så enkelt. Det kan hende det finnes vanskeligere versjoner. Men hvis du har tabs/noter, da kan du vel bare spille sangen og avgjøre om det er vanskelig selv?

Lenke til kommentar

Ja, nei det var egentlig bare for å få en bekreftelse på om jeg kunne klare hele sangen eller ikke. Men er enig, den er oppskrytt. Har nå lært meg kjenningsmelodien, ikke så vanskelig som det skal ha det til, det er nok en av de lettere delene ja.

 

Det jeg liker når jeg spiller den for meg selv alene, er at jeg ofte spiller den for raskt. Det går sånn halvveis, det blir ikke så bra, men når jeg da hører på selve sangen, og oppdager at den går mye tregere, da blir det plutselig enklere.

 

Men igjen, takk for svar. Har vel funnet ut at jeg kan klare det meste, unntatt noen partier. Det er en del sweeping i sangen (tror jeg), som ikke er så vanskelig når man får det inn i hånda (litt som tapping, enklere enn det høres ut som)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...