Gå til innhold

Gave til kjæreste-materiale til jul!


MK2

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Holder på med ei jente for tiden, også har jeg lyst til å gi henne en gave til jul! Da gjerne et smykke eller en ring.

Budsjettet til en student er temmelig tynt, så la oss ikke gå over 500 kroner. Ja, jeg vet det ikke blir rare greiene, men hey, tanken teller.

 

Noen forslag? Må ikke være for fjortiss eller klisje (s.f.eks et hjerte)

 

MK2

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kommer litt an på jenta hva slags smykke du kan kjøpe. Jeg så et smykke på Gullåren som jeg kjøpte til baben min. Det var en sort nøkkel med "bling" rundt. Kostet 290,- og da hadde jeg nok til en god parfyme også.

 

Det er min erfaring at ting som glitrer og skinner veldig ofte fungerer, men det kommer også an på jenta. Noen jenter kan ikke fordra bling så da er det bedre å gå med noe i "naturmateriale" som lær-reim og porselen.

 

Godlukt er derimot nesten alltid en suksess.

Lenke til kommentar

Ja, jeg syns faktisk ikke den ringen der var så aller verst selv. Vet ikke om jeg burde gå for noe parfyme, har ganske lite peiling på slike ting. Men problemet er at jeg må ta et longshot på om hun liker glitrende ting eller natur-materiale.

 

En ring, roser og et kort er vel en fin gave? :)

Lenke til kommentar

Det er stor forskjell på Bling, og skinning og glitring!

 

Dama mi liker absolutt ikke Bling. Men hun går hele tiden med den første ringen jeg ga henne. En sølvring med blå stener. Veldig lik den som er linket til over, men da med blå stener. Favorittfargen hennes er da blå, noe jeg visste på forhånd (tips!). Hun har flere ganger vært innom for å få rensket ringen sin hos en gullsmed, for å få den skikkelig glitrende igjen!

Har aldri sagt prisen til henne.. men den kostet meg faktisk ikke mer enn ca 200 kr :)

Lenke til kommentar
stikk innom en Esthetique butikk, de selger sånne "gavebokser" med parfyme, krem og whatnot.

kjøpte en sånn til jenta mi :thumbup:

 

Takker, skal vurdere det. Pris?

 

Funker vel å smelte ei jente med et vakkert smykke/ring? ;)

 

Denne f.eks. Funker en slik ring?

 

http://www.bjorklund.no/bjorklund/product_...l.jsp?oid=22936

 

prisene er på 2-600,- for det meste, varierer fra størrelse og merker osv.

er vel fint med ring, men jeg syns det er litt lettere med parfyme :tease: er ikke alltid lett å vite hva slags smykker hun liker osv, parfyme er litt mer fritt - er bra så lenge det ikke lukter for jævli :!:

Lenke til kommentar

Syns det blir litt for lite kreativt å tenke på smykkefronten stadig vekk. Hva med noe som er mer unikt?

 

På en annen side virker et smykke til 500 kr samme som "jeg har lyst å gi deg en Porsche men har bare råd til par hjul". Med andre ord syns jeg at 500 kr bør investeres på en bedre måte.

 

Gi henne et gavekort på 500 kr på Esthetique/Parfymeriet f.eks. (man får mye mer for den summen på kosmetikk enn smykke). Hvis det er for lite personlig med gavekort så kjøp varer spesifikt. F.eks. gele til ansiktsvask og dagkrem fra Dior kom på ca. 700 kr. 200 over budsjettet dog, men poenget er at da får man bra saker.

 

Man skyter blink hvis man greier å skaffe en gave som gjenspeiler hennes personlighet. Smykker og buketter sier veldig lite om du kjenner jentas personlighet syns jeg. Personlig syns jeg det er større cred. om en fyr jeg dater viser at han har vært oppmerksom og vet om min smak enn om han bare kjører klisjéløpet med blomster og små smykker.

Endret av morningstar665
Lenke til kommentar

Syns gavekort blir litt for upersonlig. Nå bør jeg egentlig få fingern ut å kjøpe til denne jenta, men ble usikker angående kjøp av ring. Da et smykke hadde vært bedre. Syns dette smykket var veldig pent; Gullkjede m/hjerte

 

Hva tror dere om det? Syns det var veldig stilig og pent.

 

(Okay, har ikke kjent jenta lenger en knappe 1mnd, er det da overkill å kjøpe et slikt ''dyrt'' smykke til henne?)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...