Gå til innhold

ubuntu fra minnepenn for å redde bilder.


Anbefalte innlegg

Jeg skal prøve og redde svigers ut av ei lita knipe... de har vista på maskinen sin nå, og den starte ikke lengre opp... Jeg har funnet ut at det er programmfeil, så det er her ubuntu kommer inn i bildet. Det har seg slik at jeg kjører ubuntu på laptopen så jegh kjenner litt til det, men det jeg lurer på er hvilke versjon som lar seg innstalere på minnepenn slik at jeg kan starte maskinen dems fra den får så og hente ut filen de prøver og redde? Er rimelig sikker på at det funker men hvet ikke om det er vanlig ubuntuversjon jeg må bruke, eller om det holder og kjøre det som livecd, og i så tilfelle hvor finner jeg infoen som ligger lagret i vista?

 

takker for alle svar!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har brukt Ubuntu til å redde filer fra krasja eller virusdøde XP-installasjoner flere ganger - har riktignok ikke prøvd vista, men det burde gå bra. Det pleier å dukke opp et par disker i "Datamaskin", og ved å dobbeltklikke på disse, kan du mounte filsystemene. Så setter du inn en USB-stick for å kopiere filene til, eller kobler til et nettverksshare på en annen datamaskin (om du har nettverk)

 

Mine dokumenter etc. ligger vel under "Users" på en Vistamaskin.

Endret av Kagee
Lenke til kommentar
Jeg har brukt Ubuntu til å redde filer fra krasja eller virusdøde XP-installasjoner flere ganger - har riktignok ikke prøvd vista, men det burde gå bra. Det pleier å dukke opp et par disker i "Datamaskin", og ved å dobbeltklikke på disse, kan du mounte filsystemene. Så setter du inn en USB-stick for å kopiere filene til, eller kobler til et nettverksshare på en annen datamaskin (om du har nettverk)

 

Mine dokumenter etc. ligger vel under "Users" på en Vistamaskin.

Takker for gode svar! kaster meg over "arkive" på jakt etter ubuntucden min:-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...