Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Vindusviskerne fungerer ikke

V-by

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hoy.

Har gått til anskaffelse av en 83 mod mazda 626.

Men vindusviskerne fungerer ikke.

Jeg setter på viskerne, men det tar utrolig lang tid før de starter å viske, kan vel ta alt fra en halvtime til flere timer før de starter. Og dette vet jeg kommer til å bli utrolig plagsomt når det snør eller regner.

Noen som vet hva som kan fikses, og om det kan gjøres selv av en som har 0 peiling på bil? :p

Men det er vel bare en mekanisme som slår på vindusviskerne som er defekt, da de går fint når de først begynner.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Du kan jo stikke på høggern å få tak i ny viskermotor (eller hva nå det heter). Kan umulig koste mye. Mye liggans trundt omkring

Sjekk også om det lukter av viskermotoren som står i. Mulig den spinner

Dem er lett å bytte, og ser ca sånn her ut

390246844Vy1.jpg

Endret av PepsiCo
  • 4 uker senere...
Skrevet
Er du heldig kan det bare være hastighets spaken som er defekt. Fort gjort å prøve en fra bil opphugger.

Hva er det? ligger den i vindusviskermotoren?

Skrevet
Er du heldig kan det bare være hastighets spaken som er defekt. Fort gjort å prøve en fra bil opphugger.

Hva er det? ligger den i vindusviskermotoren?

Det er den spaken ved rattet du skrur viskerne på og av med.

Skrevet (endret)

Noen som vet hvordan jeg kan få byttet motoren?

Får skrudd opp mutterne rundt og slikt. Men den "greia" som gjør at vindusviskerne visker, sitter fast nedi "hullet". Noen som vet hvordan jeg skal greie å få den ut derifrs? Virker som den sitter fast i noe...

Endret av V-by
Skrevet

Mener du mutteren til selve vindusviskerbladet?

Tror du kommer til motoren endten ved torpedoveggen, under pansersjolded(rett under viskerne) eller litt tvilsomt fra innsiden av bilen.

Skrevet (endret)

Når jeg skrur av motoren, så er det en "pinne" som går ned i et hull som leder til under selve viskerne. Det er der et sted denne "pinnen" sitter fast.

(Jeg kan jo faen meg ingen ting jo :p )

Endret av V-by

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...