Gå til innhold

Slitt gummitast på BenQ-Siemens M81


Hovis

Anbefalte innlegg

For litt over 1 år siden kjøpte jeg BenQ-Siemens M81. Ser nå at det er slitt hull på venstre gummitast under skjermen. Lurer derfor på hvilke rettigheter jeg har når det gjelder krav om reprasjon av dette? Vet ikke hvordan dette vil bli etter hvert som hullet blir større, og hvordan tasten er oppbygd under gummibellegget? Personlig mener jeg dette er noe som bør utbedres på garantien, men er det noe jeg kan kreve? Telefonen er pent brukt, og andre gummideler har ikke vist noen tegn på slitasje. Håper noen kan komme med tips i denne saken. Ser at tilfeller med Siemens M75 og gummideler har gitt varierende svar og utbedringer.

Endret av Hovis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For litt over 1 år siden kjøpte jeg BenQ-Siemens M81. Ser nå at det er slitt hull på venstre gummitast under skjermen. Lurer derfor på hvilke rettigheter jeg har når det gjelder krav om reprasjon av dette? Vet ikke hvordan dette vil bli etter hvert som hullet blir større, og hvordan tasten er oppbygd under gummibellegget? Personlig mener jeg dette er noe som bør utbedres på garantien, men er det noe jeg kan kreve? Telefonen er pent brukt, og andre gummideler har ikke vist noen tegn på slitasje. Håper noen kan komme med tips i denne saken. Ser at tilfeller med Siemens M75 og gummideler har gitt varierende svar og utbedringer.

 

Hei!

 

Dette går helt sikkert som garanti, men BenqSiemens er konkurs, så det er ikke sikkert verkstedene har deler, eller kan reparere telefonen din.

Lenke til kommentar

Spørs om jeg kommer til å gjøre noe med det da selv om jeg sikkert hadde fått dekket det på garantien. Kunne jo vært at man hadde fått hevet kjøpet hvis de ikke hadde fått fikset den, eller der det usannsynelig? Ble vel ikke solgt alvorlig mange M81 så er vel tvilsomt om de har så mye reservedeler inne? Kan vel risikere at telefonen blir sendt verden rundt også hvis den skal fikses. Jaja, får bruke telefonen så lenge den holder. Takker for hjelpen :yes:

Endret av Hovis
Lenke til kommentar

Denne får du ikke reparert. Når BenQ Siemens gikk konk i Europa gikk alle kjedene i norge sammen og la penger i en felles pott for å dekke garanti/reklamasjoner på BS sine telefone (som det ble ganske mange av). Nå er denne potten tom, og det finnes ikke deler eller ny software til noen telefoner.

Gå til forhandleren der du kjøpte den, og de bør gi deg mulighet til å bytte telefonen inn i en ny til samme pris, eller la deg betale mellomlegg.

 

Edit: Nå leste jeg til og med hva som var feil med telefonen, og om det er garanti er jeg ikke sikker på.

Endret av Imposter
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...