Gå til innhold

Bildekritikk: Julenisse på en stige


elbeem

Anbefalte innlegg

Hei. Dette er det første bildet jeg har tatt med speilreflekskamera. Det er et bilde av en julekalender, og som dere ser tok jeg bildet i går. :p

 

Jeg fiksa svart-hvit effekten i photoshop. Jeg er egentlig ingen hobbyfotograf, men etter at vi fikk dette kameraet har jeg fått interessen av å ta bilder. :) Hva synes dere?

post-104701-1197805733_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

-kjedelig motiv

-kjedelig utsnitt. bakgrunnen er jo kjedelig, så hvorfor så mye bakgrunn. kunne blitt mer interresant med makro (kanskje)

-skyggene er ikke spesielt pene.

-kjedelig lys. flatt, kjølig lys er aldri fint. prøv å ha blitsen forskjellige steder og kanskje reflekter lyset på noe som vil gi varme farger eller spennende lys.

 

kanskje du bør prøve å få litt inspirasjon av spennende fotografi istedenfor å bare knipse villt rundt deg. finne ut hva slags bilder du syns ville vært kult å ta, ikke bare ta det som er rundt deg bestandig. da vil du aldri utvikle deg som fotograf. sjekk ut deviantart.com under photography. der har jeg funnet mye inspirasjon.

Lenke til kommentar
-kjedelig motiv

-kjedelig utsnitt. bakgrunnen er jo kjedelig, så hvorfor så mye bakgrunn. kunne blitt mer interresant med makro (kanskje)

-skyggene er ikke spesielt pene.

-kjedelig lys. flatt, kjølig lys er aldri fint. prøv å ha blitsen forskjellige steder og kanskje reflekter lyset på noe som vil gi varme farger eller spennende lys.

 

kanskje du bør prøve å få litt inspirasjon av spennende fotografi istedenfor å bare knipse villt rundt deg. finne ut hva slags bilder du syns ville vært kult å ta, ikke bare ta det som er rundt deg bestandig. da vil du aldri utvikle deg som fotograf. sjekk ut deviantart.com under photography. der har jeg funnet mye inspirasjon.

Sier meg uenig med at det bare er et helt tilfeldig motiv.

 

Han har nettopp fått ett Speilrefleks i hånda, da kan du ikke forvente at han skal være verdensmester innen fotografi.

 

Synes bildet var bedre enn mange jeg har sett på kritikken hvis du ser bort fra det mørke partiet i bunnen.

Lenke til kommentar
det er jo et tilfeldig objektiv om man ser en ting, og begynner å ta bilder av den. jeg skjønner selvfølgelig at det er forventet når man har fått nytt speilrefleks, gjorde akkurat samme greia selv. men det er fortsatt et tilfeldig objektiv. forsøker bare gi noen pointers om hvordan man kan lære litt fortere.

Ikke for å kverulere, men tror du mener motiv og ikke objektiv :p

Lenke til kommentar

Takker for tilbakemeldinger. Som sagt er dette mitt første bilde, og jeg har mye å lære. Det er bare fint med konstruktiv kritikk. Jeg beskjærte bildet slik at det ikke ble så mye bakgrunn. Ble det bedre nå?

 

EDIT: Forminsket bildene.

post-104701-1197830656_thumb.jpg

post-104701-1197830675_thumb.jpg

Endret av elbeem
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...