Gå til innhold

Problem med Kingston HyperX PC2-6400 CL4 brikker


wish1

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har nettopp installert disse brikkene i systemet mitt og de fungerer bra vil jeg si. Men jeg har ett lite problem, stock kjører disse brikkene på 5-5-5-15 1T og 667Mhz mens jeg vil ha de til og kjøre på 4-4-4-12 2T @ 800Mhz.. Om jeg justerer dette i bios så blir maskina ustabil, fikk til og med en blue screen med en gang windows boota! Hvordan kan jeg få stilt disse brikkene riktig og ha ett stabilt system?

 

takker for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Du må nok sette opp spenningen, hovedkortet leverer nok 1,8v til minnebrikkene nå, og du må sette spenningen opp til det de brikkene egentlig skal ha, vil tippe de skal ha 2,1-2,2v. Men dette ville jeg ha sjekket på kingston sine hjemmesider...

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Har sjekket hvor mye volt de skal ha og det er 2volt @ 800mhz 4-4-4-12 2T men setter jeg de til dette rebooter systemet så¨fort det har bootet windows.. Noen som har noen andre alternativ til hva som nå kan være problemet?

 

Har disse brikkene selv og de fungerer utmerket..Ingen problemer.. 2V 4-4-4-12 2T timings..

Lenke til kommentar
Hvilke hk har du da?

Jeg har ogsaa samme brikkene og det eneste jeg haade problemer med var Voltagen. Bios satte denne til default 1.8 - saa maatte manuelt sette til 2V i hht Kingstons hjemmesider.

Mente aa huske at latencyen var i hht CL4 -

MEN naa ble jeg jaggu usikker - skal sjekke igjen senere i dag

 

Jeg har disse.

og jeg har samme problemet, alt står i auto i bios, men da starter de opp med 800mhz. Har et asus p5kc som støtter pc2-8500. Jeg skal prøve å sette opp spenningen, som komplett sier skal være 2.2v. (kingston oxo forøvrig)

Endret av Totte-
Lenke til kommentar

Jeg har ett Abit Fatal1ty IN9 SLi, skal fint støtte 800Mhz... prøvde på 2 volt men det gikk ikke, skal prøve på 2.2v og se om det kan funke bedre. Noen som har noen ide om hva som kan være problemet? Jeg hadde Crucial Ballistix Pc2-6400 men da en av disse var defekt brukte jeg angreretten og sendte de tilbake og fikk kingston, skal sies at crucial brikkene kjørte på 800Mhz men de dugde ikke, for hver gang jeg startet ett spill så crasha dataen med en memory write feil...

 

Noen ideer?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Som sagt jeg har kjoert fint en uke naa med Voltage paa 2.0 - dette er ogsaa i hht Kingstons side hjemmesider.

MEN - jeg skulle sjekke BIOSEN om jeg kjoerte paa latency 4-4-4-12 2T @ 800Mhz, men det var ikke saa enkelt som jeg hadde trodd...

enkelt sagt - hvor finner jeg dette i bios paa mitt Abit IP35 kort?

 

Kan du ikke sjekke timingsene via CPU-Z? last det ned og se under memoy fanen.

Lenke til kommentar

drit i å kjøre minnet så høyt alene. se om du klarer å kjøre cpu på høyere fsb istedet... Intel eller amd? har du core2duo, så er det bare å begynne å øke fsb fra 333 til 400mhz, og se om ting er stabilt. husk å sette minne til 1:1 i forhold til fsb.

så hvis det funker bra, øk fsb til 450mhz, og se om cpu henger med da. går det bra, er det bare å prøve seg 5-10mhz av gangen til ting kræsjer, og plutselig har du en cpu som løper 1000mhz raskere enn normalt. pass på temperaturen!

Lenke til kommentar
drit i å kjøre minnet så høyt alene. se om du klarer å kjøre cpu på høyere fsb istedet... Intel eller amd? har du core2duo, så er det bare å begynne å øke fsb fra 333 til 400mhz, og se om ting er stabilt. husk å sette minne til 1:1 i forhold til fsb.

så hvis det funker bra, øk fsb til 450mhz, og se om cpu henger med da. går det bra, er det bare å prøve seg 5-10mhz av gangen til ting kræsjer, og plutselig har du en cpu som løper 1000mhz raskere enn normalt. pass på temperaturen!

 

C2duo E6850

Joda, greit nok det. Men har jo kjøpt 1066 minne, da kunne jeg jo like godt kjøpt 800.... vil ha det jeg betaler for.

 

I denne tråden snakkes det litt om fsb vs minnebuss, og at jo høyre minnebus jo bedre...?!

 

Litt usikker på den linken, men finner ikke tråden som jeg husker å ha lest.

Endret av Totte-
Lenke til kommentar
drit i å kjøre minnet så høyt alene. se om du klarer å kjøre cpu på høyere fsb istedet... Intel eller amd? har du core2duo, så er det bare å begynne å øke fsb fra 333 til 400mhz, og se om ting er stabilt. husk å sette minne til 1:1 i forhold til fsb.

så hvis det funker bra, øk fsb til 450mhz, og se om cpu henger med da. går det bra, er det bare å prøve seg 5-10mhz av gangen til ting kræsjer, og plutselig har du en cpu som løper 1000mhz raskere enn normalt. pass på temperaturen!

 

C2duo E6850

Joda, greit nok det. Men har jo kjøpt 1066 minne, da kunne jeg jo like godt kjøpt 800.... vil ha det jeg betaler for.

 

ytelsen blir vesentlig bedre av å kjøre en cpu på 3,8ghz og minnet på 900mhz fremfor 3ghz og 1066mhz.

eneste forskjellen på 800 og 1066minne er at de er garantert å klare de høye hastighetene. minnet mitt (800) sliter litt med 900mhz

Lenke til kommentar
drit i å kjøre minnet så høyt alene. se om du klarer å kjøre cpu på høyere fsb istedet... Intel eller amd? har du core2duo, så er det bare å begynne å øke fsb fra 333 til 400mhz, og se om ting er stabilt. husk å sette minne til 1:1 i forhold til fsb.

så hvis det funker bra, øk fsb til 450mhz, og se om cpu henger med da. går det bra, er det bare å prøve seg 5-10mhz av gangen til ting kræsjer, og plutselig har du en cpu som løper 1000mhz raskere enn normalt. pass på temperaturen!

 

C2duo E6850

Joda, greit nok det. Men har jo kjøpt 1066 minne, da kunne jeg jo like godt kjøpt 800.... vil ha det jeg betaler for.

 

ytelsen blir vesentlig bedre av å kjøre en cpu på 3,8ghz og minnet på 900mhz fremfor 3ghz og 1066mhz.

eneste forskjellen på 800 og 1066minne er at de er garantert å klare de høye hastighetene. minnet mitt (800) sliter litt med 900mhz

 

Oki, ja enig i det. Syns allikevel det er litt pussig at både HK og RAM skilter med native ddr2-1066mhz. Men men. Har tittet litt på Asus sine forum, og det er flere som ikke får dette til å fungere. Får vel overklokke litt da.... meget overasket over tempen på CPU, den ligger bare noen få grader over romtemp ved idle...da kan man klokke litt. (har thermaltake blue orb2 med modda kjøleribber for å få plass i Antec Sonata III)

Lenke til kommentar
Som sagt jeg har kjoert fint en uke naa med Voltage paa 2.0 - dette er ogsaa i hht Kingstons side hjemmesider.

MEN - jeg skulle sjekke BIOSEN om jeg kjoerte paa latency 4-4-4-12 2T @ 800Mhz, men det var ikke saa enkelt som jeg hadde trodd...

enkelt sagt - hvor finner jeg dette i bios paa mitt Abit IP35 kort?

 

Kan du ikke sjekke timingsene via CPU-Z? last det ned og se under memoy fanen.

 

Brukere ikke CPU-Z???

Det maa da finnes en maate aa sjekke/justere dette i bios?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...