Gå til innhold

Linux på dell pc ?


1915

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mulighetene er grenseløse ;)

 

Men ja, det ser ut som den maskinen skal klare å dra Ubuntu helt fint. Du bør kanskje ta en titt på de øverste trådene her, mye god informasjon der :)

 

Du vet foresten av Ubuntu er en såkalt live-cd det vil si at du kan starte opp maskinen med Ubuntu UTEN at den rører noe som er på harddisken, på denne måten kan du teste at alt fungerer og hvis du er fornøyd, kan du ta skrittet å faktisk installere.

Lenke til kommentar

jeg har en ganske ny stasjonær pc (bygde meg ny i slutten av sommeren) den har jeg dualboot på. med xp og ubuntu 7.10

 

=)

 

jepp. høres bra ut. må bare brenne ut litt bacup fra pcn så skal jeg installere det :)

 

bruker bare live cda da ubuntu 7.10

Endret av Danielsm
Lenke til kommentar
når jeg bootter plata, så kan jeg ikke velge noen av dem :S det kjer ikke noe når jeg trykker på piltastene på tastataturet. :S den starter selv vanlig installasjon den "start or install ubuntu"

 

Alternate er en annen installasjons utgave av ubuntu (tror jeg det er), og er ett eget image du må laste ned og brenne ut. Vet ikke så mye om hva som er forskjellene på vanlig og alternate utgaven, siden jeg ikke bruker Ubuntu, men jeg vet at den finnes og kan være verdt ett forsøk. I verste fall så har du bare kastet bort en cd og litt tid på nedlastning ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...