Doctor Oas Skrevet 15. desember 2007 Skrevet 15. desember 2007 På grunnlag av en mengde random blåskjermer som jeg aldri har klart å fikse, mistenker at det er en feil med cpu eller HK. Finnes det noen programvare, eller en annen måte å finne hardware feil, annet enn å bytte ut hver enkelt komponent?
Stigma Skrevet 15. desember 2007 Skrevet 15. desember 2007 Vel jeg hadde begynnt med 2 ting: - Først fjern at som ikke MÅ være i maskinen for at den skal starte og testes. - Ta en memtes, sidne blåskjermer ofte er tegn på minnefeil, spesiellt om de er totalt random. -Stigma
Doctor Oas Skrevet 15. desember 2007 Forfatter Skrevet 15. desember 2007 Vel jeg hadde begynnt med 2 ting: - Først fjern at som ikke MÅ være i maskinen for at den skal starte og testes. - Ta en memtes, sidne blåskjermer ofte er tegn på minnefeil, spesiellt om de er totalt random. -Stigma Har fjernet alt av dvd-brennere, cd rom og tv-kort. Så det er bare det elementære som står igjen. Har også skjørt memtest86+ på en og en brikke. Den ene var gåen. Problemet vedvarte selv om jeg tok den ut. Prøvde også å veksle den gjenværende rambrikken mellom de forskjellige slotene, uten hell. Kan det være at ram'en er gåen selv om ikke memtest finner noen feil?
Stigma Skrevet 15. desember 2007 Skrevet 15. desember 2007 Det kan det jo, men sjansen er vel relativt liten. Det er dog annbefalt at du ørver med en lånebrikke, eller i det miste lar memtest gjøre en time eller to i grundig modus. Feil viser ikke nødvendigvis med en gang, det kommer helt ann på hvilken type feil det er. -Stigma
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå