Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

bilen slokner på lavt turtall/batteri problemer! :(


ebr

Anbefalte innlegg

92mod M.Galant 2.0GLSI

 

Hadde ikke brukt bilen på noen dager, og iskaldt vær gjorde at den ikke startet, derfor ladet jeg opp batteriet i garasjen, når bilen da går igjen, så tok jeg den ut på en 40minutters tur for å lade batteriet,

 

MEN problemet er at så fort turtalllet dropper til 1000rpm så slår motoren seg av, dette skjer kun først etter at bilen er varm, utrolig kjedelig..... når jeg så setter batteriet på enda mer lading lyser batteriladeren utrolig nok rødt igjen, batteriet har blitt mer utlada av at bilen har kjørt, noe som virkelig ikke skulle vært mulig!

 

dropper jeg gassen veldig langsomt ned til 1000rpm på tomgang mens bilen står stille så klarer den seg, akkuratt som en mekanisne tar over å hjelper den i å holde seg i gang, slik det skal være

 

 

til slutt vil jeg nevne at helt samme problem hadde jeg i mars, og bilen kom seg etter flere dager, sluttet til slutt og dø ut på tomgang..., Jeg er 100% sikker på at denne merkelige oppførselen har noe med batteriet og gjøre, siden det samme skjedde forrige gang batteriet gikk tomt pga. stereo.

batteriet ble sjekket i februar 07 uten at det var noe defekt med det.

 

noen som har noen råd, please? hvorfor gjør den slik?

Endret av ebr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lad batteriet helt opp med lader, og la laderen står påkoblet mens du starter bilen. Dersom laderen da går over i full lademodus, og ikke går tilbake til standby iløpet av noen minutter, så er generatoren i bilen deffekt eller et eller annet hindrer effektiv lading. Dersom laderen øyeblikkelig går tilbake til standbymodus er batteriet deffekt.

Lenke til kommentar

okei, men det er mulig å kjøre bilen slik ett par dager til inntil man får fikset, nå kan jeg bare lade, ikke mulighet for noe mer, sålenge jeg klarer å trikse og holde turtallet igang og ikke stopper opp så alt for mange ganger så funker det å få kjørt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...