Jhaugen Skrevet 14. desember 2007 Skrevet 14. desember 2007 Har en Medion laptop(kjøpt på obs i november 2005) Nå her om dagen gikk den i svart,og jeg har hatt den inne på pc-klinikken Elkjøp,men det var en stor hardwarefeil på den og de kunne ikke gjøre noe med den Medion har sendt meg fraktbrev og vil ta den inn til verksted,men kan jeg håpe på at de kan fikse den? og hva med garantien? Den er jo 2 uker over 2 års-grensa.. Jeg har forøvrig masse bilder jeg skulle hatt backup av,det klarte de heller ikke ordne på Elkjøp,noen som har erfaring med IBAS? Priser? Takk!
-Tommy Skrevet 14. desember 2007 Skrevet 14. desember 2007 Garantien har ikke så mye å si her. Du har fremdeles reklamasjonsrett på den, så medion skal fikse den gratis for deg.
Magic Skrevet 14. desember 2007 Skrevet 14. desember 2007 reklamasjon i 5 år på elektroniske artikler som bærbar pc og mobiltelefon, så ikke noe problem...
Jhaugen Skrevet 14. desember 2007 Forfatter Skrevet 14. desember 2007 reklamasjon i 5 år på elektroniske artikler som bærbar pc og mobiltelefon, så ikke noe problem... men jeg har masse bilder jeg skulle forsøkt og redde,og her er det snakk om å sende den til IBAS for data rekonstrukjson, gjelder reklamasjonsretten fortsatt når den er blitt fiklet med av de? Noen som vet? For jeg vet ikke om jeg skal sende til ibas først,eller om jeg skal sende den på service først?
osse-mon waits for alice Skrevet 14. desember 2007 Skrevet 14. desember 2007 Det kommer an på hva som er galt. Den repareres hos unicare i oslo. Hva er det som er galt? Er det disken som er defekt, eller er det hovedkortet?
Magic Skrevet 14. desember 2007 Skrevet 14. desember 2007 reklamasjon i 5 år på elektroniske artikler som bærbar pc og mobiltelefon, så ikke noe problem... men jeg har masse bilder jeg skulle forsøkt og redde,og her er det snakk om å sende den til IBAS for data rekonstrukjson, gjelder reklamasjonsretten fortsatt når den er blitt fiklet med av de? Noen som vet? For jeg vet ikke om jeg skal sende til ibas først,eller om jeg skal sende den på service først? Dessverre dekkes ikke tap av data med garanti/reklamasjon, da slike profesjonelle datarecovery-operasjoner koster opp mot mange titalls tusen kroner. Det beste du kan håpe på er å få en ny harddisk. Lykke til!
Trøtt Skrevet 14. desember 2007 Skrevet 14. desember 2007 Det er da ikke sikkert harddisken er defekt, du kan håpe det beste. Dersom maskinen er helt svart, er det nok hovedkortet og i hvertfall ikke harddisken! -hver harddisk jeg har vært borti gjør det aldri maskinen "svart"
L O G I M A N Skrevet 14. desember 2007 Skrevet 14. desember 2007 Den billigste forsikringen er backup på en egen disk. Koster ikke stort. Om du får de dataene igjen avhenger om det er disken eller andre ting som er feil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå