Gå til innhold

funker sata ll/2 på abit kn8 sli

thunstop

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei er litt usikker på dette med sata , skal kjøpe en hdd nå og lurer derfor om sata 2/ll funker med abit kn8 sli

hdd

har aldri brukt sata før men har hørt det skal være bedre og er ganske lei av det IDE greiene

ps: funker sata sammen med ide , for jeg har en hdd fra før av som er IDE

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Bruker selv sata 300 på samme hovedkort uten problemer. Noen disker har en jumper bak som du kan bruke og velge sata 150 eller sata 300.

Endret av Chevelle
Skrevet

Eg har 4 Barracuda fra seagate, koster "noen øre" mer, men har dobbel cahce (16 MB mot 8) - er kanskje verdt 49,- ?

"Glemte meg ut" når eg satt 4. mann i PC-en, fikk opp SATA1 disk i Bios, var kun og nappe ut en jumper som er der "default" som setter ned til 1 speed på 2 diskene fra de (denne). Har selv et 939 kort fra ASUS (A8MR32), det har Sata 2 på den "native" controlleren..

Skrevet

ok , takk for alle svar , men ble litt forvirra med det 300 og 150 greiene , har ikke mye peiling på sata,

men hovedspørsmål: funker sata 2 hdd på et hovedkort (abit kn8 sli) mend sata 3gb/s

Skrevet

Alle SATA harddisker fungerer på alle SATA hovedkort/kontakter. Hastigheten og evt. støtte for NCQ blir begrenset til den "svakeste lenken".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...