Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Fullt av feilmeldinger.


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Forige fredag dro jeg hjem for helga, og lot PCen stå på fra da til mandag. Når jeg kom på mandagen hadde PCen stoppet opp. Skjermen var svart uansett hva jeg gjorde, så jeg prøvde å restarte den. Et par sekunder etter den begynte å loade windows, restarta den, noe den fortsatte å gjøre hele tiden. Jeg prøvde så å gå inn i sikkermodus for å søke litt på nettet, men etter et par minutter kræsja det. Når jeg så prøvde å starte på nytt i sikkermodus reboota den bare.

 

Etter dette bestemte jeg meg for å prøve å kjøre inn XP imaget på nytt (via en recovery console ting jeg har som legger inn XP + alle drivere på nytt). Når jeg kjørte den fikk jeg opp tonnevis med feilmeldinger som sa at den ikke kunne installere de og de filene, og etter jeg hadde trykt "hopp over denne fila" et par ganger, fikk jeg blåskjerm (lagret ikke feilmeldinga).

 

Idag prøvde jeg å formatere hele disken med en XP plate og legge inn en fersk installasjon, men til ingen nytte. Samme feilmeldingene kommer når den holder på å legge inn.

 

En rask liste over hardware:

 

309862 AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2 GHz BOXED

302138 Corsair TWINX2048-3200C2 DDR-DIMM 2048MB

307913 Samsung SpinPoint P120S 250GB SATA2

314836 XFX GeForce 6800GS 256MB GDDR3 XXX PCI-E

313874 MSI K8N SLI-FI, nF4 SLI, S-939, PCI-E

311683 Hercules SMART TV 3 Stereo

313883 Sony DVD-brenner DWQ30AB2 IDE OEM Black

114711 Sony Floppy Drive, 3,5" 1,44MB Black

315686 Fortron Source Epsilon FX700-GLN

303823 Cooler Master Cavalier 3 Black

 

 

 

Hva tror dere kan være galt? Hva gjør jeg for å fikse det?

 

Takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da er det den vanlige dansen da med å sjekke hvilken komponent som kan være feil. Mener det ligger en liten sticky på toppen som er et bra sted å starte.

 

[edit]

Det var ingen slik sticky.

 

Forsøk å ta ut alle ikke essensielle komponenter. Forsøk med en og en rambrikke, osv.

Jeg har ikke ups så er livende redd for kortslutninger hvis jeg er borte lenge. Men regner ikke med at det var noe lynnedslag på denne tiden av året. En anne kortslutning kanskje?

Endret av IceDale
Lenke til kommentar

RAM kan sjekkes ved å kjøre et program som heter memtest86

Brenn ut en ISO og kjør det ved oppstart. CD må da være første bootdevice.

 

Det jeg mente med å ta ut ram brikker osv, Var å undersøke hvor HW feilen er. Ikke nødvendigvis at det var noe feil på RAMen

Kan være HD feil. En måte kan være scandisk i DOS-shell. Mener bootdisk.com har et CD image som fungerer som en linux live CD med masse utils for feilsøking. (klarte ikke å finne den)

 

Har du en gammel disk kan du jo forsøke med den.

[edit]

Ultimate boot CD heter den vist.

Endret av IceDale
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...