Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Norsk skriftlig tentamen


Gjest medlem-140898

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-140898

Jeg går i 10.klasse, og jeg fikk tilbake norsk-tentamen. Den fikk jeg 3+, jeg synes det er rett å slett veldig rart, fordi jeg mener selv at jeg er en firer elev og at jeg fortjente e bedre karakter. For å ikke klage på læreren, vil jeg at dere skal lese d.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg går i 10.klasse, og jeg fikk tilbake norsk-tentamen. Den fikk jeg 3+, jeg synes det er rett å slett veldig rart, fordi jeg mener selv at jeg er en firer elev og at jeg fortjente e bedre karakter. For å ikke klage på læreren, vil jeg at dere skal lese d.

 

 

Bare å laste opp det, så skal vi se på det.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898
Jeg går i 10.klasse, og jeg fikk tilbake norsk-tentamen. Den fikk jeg 3+, jeg synes det er rett å slett veldig rart, fordi jeg mener selv at jeg er en firer elev og at jeg fortjente e bedre karakter. For å ikke klage på læreren, vil jeg at dere skal lese d.

 

Jeg sender deg stilen

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898
Så på den første, mange skrivefeil og litt uoversiktelig indeed.

 

læreren sa at jeg ikke hadde direkte skrivefeil, men lytter p hvem som helst. Vil gjerne si hva jeg sliter med, og at jeg har potensialet nok til å få en 4 osv.

Endret av medlem-140898
Lenke til kommentar
Så på den første, mange skrivefeil og litt uoversiktelig indeed.

 

læreren sa at jeg ikke hadde direkte skrivefeil, men lytter p hvem som helst. Vil gjerne si hva jeg sliter med, og at har potensialet nok til å få en 4 osv.

 

Leste bare første avsnitt og det var mange skrivefeil. Du rotet med bøying og det "manglet" ord på enkelte plasser.

Det gjør det i posten over her og: "...og at har potensiale..." er ikke en god setning, det skulle helst vert: "...og at jeg har potensiale..."

 

Btw: holder på å laste opp et bilde der jeg har rettet litt på første avsnitt..(les: jeg er ingen lærer)

 

 

stil.jpg

 

 

rød = ordfeil/bytte om på ord.

blå = ord er bøyd feil.

grønn = setningen kunne vert formulert annerledes/setningen er litt "rar"(unaturlig)

 

Til å være en stil i 10. klasse er ikke dette bedre enn karakter 3.

nå ble dette veldig negativt, men det er ikke mye som skal til for å få en 4-5(det er samme feilene som går igjenn...)

 

Ps: jeg går også i 10. og hadde nylig 31 ordfeil i engelsk! skrev riktig nok stilen på en time, men 31 ordfeil! på 2 sider! :ermm:

 

Edit: stil nr. 2:

 

 

stil2.jpg

 

 

denne var veldig kort. (en må som regel ha min. 2 sider for å oppnå "4er")

 

Mvh. 2ball(s)

Endret av 2ball(s)
Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898
Jeg hadde akkurat samme oppgavene i dag. Den første du hadde (som det står hovedmål på) hadde jeg også, og mitt hovedmål er bokmål. Det jeg stusser litt på da er hvorfor "Avskjed" også er på bokmål, når den sannsynligvis er sidemålet ditt, eller er du fritatt nynorsk?

 

fritatt, fordi foredrene mine er utlendinger:p

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898
Les mer. Skriv mer. Det var vel slik jeg gjorde det. Jeg får knapt 1-3 feil på flere sider med norsk og engelskstiler, og jeg er innvandrer :o

16 år, kom hit når jeg var 1 though..

 

JAJA. Må vel begynne å lese. Gjorde det før, men slutta totalt etter 7.klasse, livet mitt ble forandret. Ute lenge, bråk og andre ting som ikke er noe å skryte av. Vil komme tilbake den personen jeg var, men det ser vanskelig ut. Men skal uansett starte med å lese bøker igjen, å håpe at jeg gjør det bedre etter jul......selv om jeg har gitt opp.

Lenke til kommentar

Jeg kom sikkert med litt hard kritikk, men det er ikke noe å gjøre med...

vist du leser en del bøker vil dette hjelpe MYE...

det største problemet ditt er vel at du sliter litt med bøying av verb osv.

vist du leser en del bøker kommer det av seg selv og du(ikke minst læreren) vil merke at hele måten å skrive på blir bedre. du kan og gjøre lurt i å skrive ned ord og utrykk(dette er noe læreren setter pris på) i fra bøkene du leser.

jeg kan like godt anbefale "en" bok når jeg er i gang: "Bartimeus trilogien" ("The Amulet of Samarkand", "The golem's Eye" og "Ptolemy's Gate"). Denne trilogien er i sjangeren "fantasy" og er blndt de beste jeg har lest.

 

Btw: 1 side på tentamen? det virker som lite.. er det pag. foreldra dine?

Ps: Jeg fikk femmer på hovedmåls teksten min i norsk :D

Endret av 2ball(s)
Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898
Jeg kom sikkert med litt hard kritikk, men det er ikke noe å gjøre med...

vist du leser en del bøker vil dette hjelpe MYE...

det største problemet ditt er vel at du sliter litt med bøying av verb osv.

vist du leser en del bøker kommer det av seg selv og du(ikke minst læreren) vil merke at hele måten å skrive på blir bedre. du kan og gjøre lurt i å skrive ned ord og utrykk(dette er noe læreren setter pris på) i fra bøkene du leser.

jeg kan like godt anbefale "en" bok når jeg er i gang: "Bartimeus trilogien" ("The Amulet of Samarkand", "The golem's Eye" og "Ptolemy's Gate"). Denne trilogien er i sjangeren "fantasy" og er blndt de beste jeg har lest.

 

Btw: 1 side på tentamen? det virker som lite.. er det pag. foreldra dine?

Ps: Jeg fikk femmer på hovedmåls teksten min i norsk :D

 

1 side, begge oppgavene som jeg skulle skrive. 1. oppgavenem måtte jeg skrive 1 side(avskjed) og andre 2-4 sider. Hva mener du med pga foreldrene dine?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...