Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Vindusspyler fungerer ikke (Audi A4 Avant 2003)


CannonballQ

Anbefalte innlegg

Bil: Audi A4 Avant 2003

 

Skulle til Hemsedal nå forrige torsdag (06.12.07) og ikke før jeg var kommet til Sandvika fikk jeg ikke mer spyleveske på frontruta. Det første jeg tenkte var at jeg var gått tom. Svingte inn på nærmeste bensinstasjon og kjøpte en 4 liter. Etter at jeg hadde fylt havlparten av kanna var beholderen full. Da ante jeg uråd.

 

Jeg sjekket bakruten og det kom ikke noe spyleveske der heller. Til info var det pluss seks grader på tordag, så dysene var neppe frosset. Har en mistanke om at pumpen er gåen, men ikke sikker. Kan heller ikke høre noen pumpe lyd i det jeg spyler (usikker om man hører dette, har bare eid bilen i en mnd).

 

Er det noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre for å finne ut feilen, evt hvordan jeg kan fikse dette? Hva er kostnaden for å fikse dette på verksted? Lønner det seg å gå til merkeverksted for å få fikset en slik ting?

Endret av CannonballQ
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre for å finne ut feilen, evt hvordan jeg kan fikse dette?
Du kan prøve å med å spenning rett på motoren. Hopp over alt av releer og brytere, og sett 12 volt rett på +-kontakten til spylemotoren. Starter den da, så er det feil i styresignalet eller spenningstilførselen til spylemotoren. Hvis spylemotoren ikke starter, så er den mest sannsynlig defekt.

 

Det kan også være annet som er feil, f.eks. løs kontakt eller dårlig jording.

Hva er kostnaden for å fikse dette på verksted?
Tja. 500 for motor og 500 for arbeid? Har egentlig ikke peiling.
Lønner det seg å gå til merkeverksted for å få fikset en slik ting?
Det er ikke nødvendig, men det er ikke sikkert merkeverkstedet er noe dyrere. Jo forresten, Møller (ser det er en Audi) er alltid dyrere.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...