Gå til innhold

Overklokking, modding og kjøling!


Anbefalte innlegg

Litt usikker på hvor jeg skulle legge denne, valget falt her, håper jeg får like mye hjelp her som jeg er ute etter som jeg evt ville ha fått veld å lege dette i overklokkings forumet.. (vist admin mener dette hører til en annen plass så kan dere flytte topicet)

 

Grunnen til at jeg legger dette her er pga jeg ser på dette om et 2 - 3 mnd prosjekt.

På slutten har jeg spørsmål til leserne som jeg setter stor pris på om dere hjelper meg med!

 

Har for ikke lenge siden kjøpt meg ny pc.

Denne ønsker jeg å få klokka enn del, målet mitt er minst 3 ghz! (gjerne mer)

 

Her er mine specs:

Antec Performance One P182

Corsair HX620W

Corsair TWIN2X DDR2-800 4096MB KIT (2x2048)

EVGA nForce 680i SLI

Intel Core 2 Quad Q6600

Nec AD-7170S

2 x Western Digital Caviar SE16 500 GB S-ATA

XFX GeForce 8800 Ultra Extreme

 

PC001.JPG

PC002.JPG

 

i dag har jeg bare orginal kjøling (det som fløger med kabinettet, cpu og skjermkortet)

tempraturer er 37 på hk, 45 på cpu og 55 på gpu.. viftene står relativt lavt på på temp styring.. under spilling på evt crysis med alt på max går bare temp opp ca 4 - 5 grader.. men viftene jobber litt mer men ikke 100% trur eg..

 

Jeg har ALDRI overklokket før og alltid sotte på laptop tidligere, anser meg med gjennomsnitlig god peiling men ikke på akkurat dette området.

 

Tanken er å starte med en enkel overklokking på eksisterende system. (se spm 1)

Så i starten av februar har jeg tenkt å bytte all kjøling til noe bedre, her trenger jeg råd (spm 2)

 

Sprøsmål 1: hva kan jeg klokke denne til slik den er i dag? (svar så utfyllende som mulig, hva må jeg forandre på, hvordan er sammenhengen mellom ting og hva betyr de forskjellige verdiene?)

 

Spørsmål 2: når jeg skal kjøpe nytt kjøle system hva bør jeg kjøpe? gi meg gjørne liste over deler dere anbefaler.. tar gjærne imot forslag på både vannkjøling og luft. vist vann så vil jeg ha det til å se minst mulig ut..

hvor maner du jeg skal plassere komponentene?

 

Kommentar tråd finner dere her!

Endret av Skagen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mini update 1

 

Fikk dene linken av Shivac som tidligere har hjulpet meg litt med et blåskjerm problem. (takk!)

 

http://www.evga.com/forums/tm.asp?m=61146

 

Tenkte jeg skulle prøve å følge denne "malen" i helga å pøve å overklokke litt..

Vil poste 3Dmark06 score før jeg starter slik man har noe å gå etter..

 

Har dere noen andre programmer dere anbefaler meg å lese av målinger i?

 

Jeg bruker Evrest Ultimate edition.

 

Skriv kommenater her...

Endret av BoC_SantaCruz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...