Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Inspiron dell- REKLAMASJON?:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg kjøpte min inspiron hos DELL Januar 2006, etter 1 år begynte jeg å merke at batteriet ikke holdt "mål", at jeg måtte ha i strømforsyningen konstant for at den ikke skulle dø ut osv. Brukte pcn ca 2-3 timer hver dag.

For et halvt år siden måtte jeg begynne med å holde i ledningen for at strømmen i det hele tatt skulle gå igjennom..trodde det var noe galt med strømforsyningen og bestilte derfor ny i september.

Men det ble ikke noe bedre av det..nå de siste dagene har det kommet opp en ny melding om at your battery needs to be replaced..

Ringte kundeserice nå og fikk da beskjed fra en meget "uviten" selger om at han kunne sende meg en mail på hva det vil koste å reparere pcn..han var ikke interessert i å høre noe om problemet...eller om det muligens kunne være en reklamasjonsfeil, han mente bare det var en slitasje og at den måtte sendes til reparasjon. Det er i utgangspunktet greit, men jeg vil jo gjerne at de skal ta en titt på den før de evt. konkluderer med at det er en slitasje etter en så kort periode, og når den er så pent brukt som den er.

Tok også en titt på siden deres og kom over dette:

Tilbakekalling av batteri

Dell har oppdaget et potensielt problem med visse batterier som er solgt sammen med bærbare datamaskiner av typen Dell LatitudeTM , InspironTM , XPSTM og Dell Precision Mobile WorkstationTM . Dell har, i samarbeid med den amerikanske sikkerhetskommisjonen for forbrukerprodukter, bestemt seg for å frivillig tilbakekalle visse Dell-merkede batterier som inneholder battericeller som er produsert av Sony. Alle kunder tilbys gratis erstatningsbatterier. I sjeldne tilfeller kan disse batteriene overopphetes og dermed være brannfarlige. [Announced August 15, 2006].

Jeg bad selvfølgelig om at de skulle ta en titt på denne først, og han sa da at det vil ta TRE UKER før de VURDERER om det er en reklamasjon eller ikke. (dette skal de vurdere uten å SE PÅ SELVE PCN!!!), jeg vil deretter få et svar fra dem og kan da sende inn pcn og det vil ta opp til en mnd igjen.. er ikke det fryketlig lang tid?

Er så usikker på hva jeg skal gjøre..selgeren måtte sette meg på vent hele tiden for han kunne ingenting selv..og ble helt satt ut hver gang jeg sa."hva vil det si..."?

Noen som har erfaringer med DELL og reklamasjoner? Noen andre synspunkter? Hjeeelp!:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jobber med dell support internt i mitt firma.. er det problemer vi ikke løser selv så tar vi kontakt med dell, der har vi go_support avtale på alle maskinene..

er veldig fornøyd.. trur du bare har vært uheldig med kunde behandlern du møtte på..

jeg mener du har helt rett i det du sier og du skal få fiksa problemet asap.. vet ikke hvilke rutiner dell har med den support avtalen du har men med den vi har er erfaringen veldig bra.. må de fikse noe fysisk på maskinen kommer de dagen etter å gjør dette..

ring på nytt.. e de fvær så be om å få sankke med en annen evt sjefen hans.. stå på ditt og ikke godta å være en slik kasteball.. dette er raklamasjon/garanti sak sprø du meg!!!

Skrevet
jobber med dell support internt i mitt firma.. er det problemer vi ikke løser selv så tar vi kontakt med dell, der har vi go_support avtale på alle maskinene..

er veldig fornøyd.. trur du bare har vært uheldig med kunde behandlern du møtte på..

jeg mener du har helt rett i det du sier og du skal få fiksa problemet asap.. vet ikke hvilke rutiner dell har med den support avtalen du har men med den vi har er erfaringen veldig bra.. må de fikse noe fysisk på maskinen kommer de dagen etter å gjør dette..

ring på nytt.. e de fvær så be om å få sankke med en annen evt sjefen hans.. stå på ditt og ikke godta å være en slik kasteball.. dette er raklamasjon/garanti sak sprø du meg!!!

Ja..men blir så umotivert når han sier ting som at dette er noe de kaller for en slitasje som må repareres..som absolutt ikke er noen reklamasjon. Skjønner ikke hvordan jeg har fått slitasje når jeg har brukt den så lite..(da tenker jeg på kontakten til strømforsyningen og ikke batteriet).

Skrevet (endret)

Om batteriet er tibake kalt kan dette sjekkes ut på www.dellbatteryprogram.com

Ellers så er det slikt at så lenge du har over 15 min. batteri tid så er det innenfor rettnings linjene dems, reklamasjon kan utføres om batteriet ikke holder rettnings linjene innenfor 1. år (15 min batteri tid, med senket belysning, uten WiFi og Blåtann aktiv).

Utover dette så er batteriet en slitasje del, og har bare 1. års garanti.

Endret av Fritz0r
Skrevet
Om batteriet er tibake kalt kan dette sjekkes ut på www.dellbatteryprogram.com

Ellers så er det slikt at så lenge du har over 15 min. batteri tid så er det innenfor rettnings linjene dems, reklamasjon kan utføres om batteriet ikke holder rettnings linjene innenfor 1. år (15 min batteri tid, med senket belysning, uten WiFi og Blåtann aktiv).

Utover dette så er batteriet en slitasje del, og har bare 1. års garanti.

Yes, har bestilt et nytt nå..takk!

Men tror ærligtalt ikke det er batteriet som er problemet, heller kontakten til strømmen..siden jeg må holde den inn osv.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...