Gå til innhold

Vifte til XP1800+


Punkyfish

Anbefalte innlegg

Heysann!

 

Skal bygge min første PC nå og sliter litt med å bestemme meg for hvilken vifte jeg skal kjøpe.

 

Trenger noe som kan kjøle ned XP1800+ prosessoren. Hadde tenkt på EKL PAPST CPU-Vifte. Gjør den jobben? Kommer jo muligens til å prøve å presse maskina litt mer etterhvert, så vifta bør jo vere med på det også.

 

Vil gjerne ha den vifta som bråker minst, men kjøler mest... hvem vil ikke det :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja nye swiftech kjøleribben (husker ikke helt hva den heter, mcx eller noe i den duren) er en meget god kjøleribbe i følge nye tester. Hadde nok brukt arctic silver II hadde jeg vært deg. Den er meget bra. Jeg bruker copper shim og jeg på min. Blir visst ikke så enkelt å knuse coren med det, og skal visst stabilisere og kjøle litt den og...

 

mvh Ørjan

 

ps: Du MÅ huske at du minst må ha et par kabinettvifter når du har en så kraftig prosessor.

Lenke til kommentar

"Kjølepasta" eller rettere sagt varmeledningspasta skal alltid brukes mellom kjøleribbe og prosessorcore!

Ingen av flatene som kommer i kontakt med hverandre er plane nok til å gi 100% kontakt for varmeoverføring. Varmeledningspastaen sørger for å optimalisere denne kontakten ved at den fyller opp de små ujevnhetene / "hullene" på core og kjøleribbe, og vil dermed sørge for en bedre varmeoverføring fra core til kjøleribbe.

Pastaen skal brukes med forsiktighet (tynt lag) ellers kan resultatet bli det motsatte!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...