Gå til innhold

Hvordan være sikker på at man har laget en PC som fungerer?


Anbefalte innlegg

Hei

 

 

Ja jeg skjønner at emnetittelen kan være litt snål. For jeg har bygget meg PC og den virker den. Men åssen vet man at man ikke har koblet feil ett eller annet, osv..? F.eks: Er det riktig at man skal skjøtte kabel fra Corsair 620 W PSUen til en kabel som kommer fra en komponenten? Maskinen virker jo, men allikevel... Og er CPUen koblet riktig når jeg ligger på 60 *C? Å skal E6580 vifta bråke så "ille"? Osv, osv, osv..

 

Jeg er vel egentlig bare paranoid :p Men det er vel sånn når man har gjort noe første gang, at man vil være sikker på ha gjort ting riktig...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Starter maskinen? virker den? Da har du koblet riktig.

Det kan være flere grunner til at temp er høy, men jeg tipper det kan være at du ikke har skikkelig kontakt mellom CPU og kjøleblokken. Har du formye eller forlite pasta?

Er kjøleren festet skikkelig?

Hvis vifta bråker skikkelig kan det hende at du har klart å crunsja den på noen måte? har du vært brutal i monteringen? Kan du ha fått en ødelagt vifte? Det ligger ikke en ledning å slår i den da, da blir det jo bråk..

Lenke til kommentar

Det følger vaneligvis med brukermanualer, og der står det hvilke kabler som skal hvor.

Ellers er det gangske "failsafe" system. Harddisker, grafikkkort, minne og cpu passer jo bare en plass. Har du satt kontaken til cpu vifta riktig(sjekk manual) så skulle alt være iorden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...