Gå til innhold

ATI eller Nvidia


aXept

Anbefalte innlegg

Hei godt folk ;)

 

Skal ha nytt "billig" skjermkort, og sitter å tenker litt...

 

har et hovedkort som støtte SLI, kan jeg bruke et ATI kort på dette? eller må jeg ha AMD for å bruke di ? Sikkert dumt spørsmål, men men..

 

Hvis det går så skjønner jeg jo at jeg ikke kan bruke SLI da ATI bruker Crossfire..

 

Har sett på Sapphire Radeon HD 2600 XT 512MB....

Hvis jeg må ha Nvidia kort så får jeg ikke et kort med 512MB til samme pris...

 

Og må være bedre enn det jeg har som er 7800GT 256MB......Som jeg må skifte ut pga at det er for varmt, ligger rundt 70 grader når jeg sitter i Windows... Så skjermen slår seg av under spilling....

 

Skal brukes til noe spilling ellers mye film... (HD-film etc)

 

Tips ?

Endret av aXept
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

 

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar
Hei godt folk ;)

 

Skal ha nytt "billig" skjermkort, og sitter å tenker litt...

 

har et hovedkort som støtte SLI, kan jeg bruke et ATI kort på dette? eller må jeg ha AMD for å bruke di ? Sikkert dumt spørsmål, men men..

 

Hvis det går så skjønner jeg jo at jeg ikke kan bruke SLI da ATI bruker Crossfire..

 

Har sett på Sapphire Radeon HD 2600 XT 512MB....

Hvis jeg må ha Nvidia kort så får jeg ikke et kort med 512MB til samme pris...

 

Og må være bedre enn det jeg har som er 7800GT 256MB......Som jeg må skifte ut pga at det er for varmt, ligger rundt 70 grader når jeg sitter i Windows... Så skjermen slår seg av under spilling....

 

Skal brukes til noe spilling ellers mye film... (HD-film etc)

 

Tips ?

 

Det er bare et kort som er perfekt for deg nå.

 

Jeg vil anbefale et ATI kort siden de har nettopp lansert noen gode mid-rang kort! Da snakker jeg om HD 3850! Det er et kort som knuser alle andre i samme prisklasse og som duger masse til spilling og ikke minst HD-film (Det sier seg selv... "HD" 3850 :p)

 

Selv om kortet bare har 256MB så er 512MB kun viktig ved høye oppløsninger og HD 3850 yter mye bedre enn det du har nå! Etter det jeg har hørt og sett så skal ikke HD 26xx og 29xx være så gode... HD 38xx skulle erstatte HD 26xx og 29xx så det er virkelig noe å satse på!

 

Det ligger på rundt 1200kr! Håper du faller for det! du vil ikke angre.

 

komplett har et ekstra bra tilbud på det akkurat nå! Komplett.no! (det kommer 60 stk på lager imårra!)

 

Her har du noen tester av kortet!

 

- http://www.overclockersclub.com/reviews/sapphire_hd3850/

- http://www.legionhardware.com/document.php?id=704

 

ifølge legionhardware:

 

"It then seemed that our hopes for a powerful mid-range graphics card lay in the hands of the Radeon HD 2600 series which followed a few months after. Unfortunately, the Radeon HD 2600 was just as weak, and failed to eliminate the GeForce 8600 series. Now many months later, once again we place all our hopes for a worthy sub $200 US graphics cards in AMD, with their Radeon HD 3850."

 

mvh C2D_Dude

Endret av Core2Duo_Dude
Lenke til kommentar
Hei godt folk ;)

 

Skal ha nytt "billig" skjermkort, og sitter å tenker litt...

 

har et hovedkort som støtte SLI, kan jeg bruke et ATI kort på dette? eller må jeg ha AMD for å bruke di ? Sikkert dumt spørsmål, men men..

 

Hvis det går så skjønner jeg jo at jeg ikke kan bruke SLI da ATI bruker Crossfire..

 

Har sett på Sapphire Radeon HD 2600 XT 512MB....

Hvis jeg må ha Nvidia kort så får jeg ikke et kort med 512MB til samme pris...

 

Og må være bedre enn det jeg har som er 7800GT 256MB......Som jeg må skifte ut pga at det er for varmt, ligger rundt 70 grader når jeg sitter i Windows... Så skjermen slår seg av under spilling....

 

Skal brukes til noe spilling ellers mye film... (HD-film etc)

 

Tips ?

 

Det er bare et kort som er perfekt for deg nå.

 

Jeg vil anbefale et ATI kort siden de har nettopp lansert noen gode mid-rang kort! Da snakker jeg om HD 3850! Det er et kort som knuser alle andre i samme prisklasse og som duger masse til spilling og ikke minst HD-film (Det sier seg selv... "HD" 3850 :p)

 

Selv om kortet bare har 256MB så er 512MB kun viktig ved høye oppløsninger og HD 3850 yter mye bedre enn det du har nå! Etter det jeg har hørt og sett så skal ikke HD 26xx og 29xx være så gode... HD 38xx skulle erstatte HD 26xx og 29xx så det er virkelig noe å satse på!

 

Det ligger på rundt 1200kr! Håper du faller for det! du vil ikke angre.

 

komplett har et ekstra bra tilbud på det akkurat nå! Komplett.no! (det kommer 60 stk på lager imårra!)

 

Her har du noen tester av kortet!

 

- <a href="http://www.overclockersclub.com/reviews/sapphire_hd3850/" target="_blank">http://www.overclockersclub.com/reviews/sapphire_hd3850/</a>

- <a href="http://www.legionhardware.com/document.php?id=704" target="_blank">http://www.legionhardware.com/document.php?id=704</a>

 

ifølge legionhardware:

 

"It then seemed that our hopes for a powerful mid-range graphics card lay in the hands of the Radeon HD 2600 series which followed a few months after. Unfortunately, the Radeon HD 2600 was just as weak, and failed to eliminate the GeForce 8600 series. Now many months later, once again we place all our hopes for a worthy sub $200 US graphics cards in AMD, with their Radeon HD 3850."

 

mvh C2D_Dude

 

 

 

Takker for et meget bra svar! Skal sjekke ut det kortet der :thumbup:

 

Ser det er PCI-Express 2.0, finner ikke noe informasjon om dette på mitt HK (Asus P5ND2-SLI) om det støttes... Jeg har mistet grepet om dette for lenge siden :dontgetit:

Endret av aXept
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...