Gå til innhold

Tenker på nytt kamera, hva skiller ulike Panasonic ?


Anbefalte innlegg

har sett meg ut DENNE Panasonic modellen, til omlag 4000kr.

 

Hva skilller den fra DENNE modellen ? Er det i hovedsak 3x bildesensor framfor 1xbildesensor ?

 

Og siste alternativet er jo DENNE modellen. 500kr lavere pris enn den første, men er den likevel god nok ?

 

Har alle disse Digital Input ? Ønsker jo å kunne kjøre noen gamle taper fra D8 over på DV taper, og da er det jo et must at kameraet kan ta imot signalene.

 

En annen ting er mulighet for extern mic. Filmer endel utendørs, på fjellet og på sjøen. Så å kunne sette på en extern microfon, med mulighet for " vindhette " blir prioritert ganske høyt.

 

Hvor bør jeg kjøpe Panasonic forresten ? Kunne godt tenke meg å handle i en " IRL butikk" ; er det noen i Stor Oslo som fører Panasonic i noe utvalg ?

 

Initium

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

GS80 har ikke 3CCD. Da er det best å legge noen ekstra kroner i det, og gå opp på et av de to andre alternativene dine.

 

GS230 har mikrofoninngang. GS320 mangler dette, men har til gjengjeld optisk bildestabilisator og noe bedre optikk.

 

Ingen har dv-inn (digital input). For å få det, og 3CCD, må du opp på GS500. Jeg vil faktisk sterkt anbefale deg å spare til denne modellen, om det ikke gjør noe at den er litt større. Da får du 3CCD, mikrofoninngang, optisk bildestabilisator, Leica optikk, digital input, mer manuelle kontroller, manuelt fokushjul, større og mer lyssterke sensorer, litt mer optisk zoom... og totalt bedre bildekvalitet. Koster 7-8000 kroner nytt.

 

Ta turen til sentrumsgatene i Oslo. Der finnes det flere butikker som selger Panasonic. Jeg kan verken anbefale eller fraråde noen da jeg jobber i en av de selv.

Lenke til kommentar

Altå mener du at GS 230 har bedre optikk enn 320 modellen ? Og at 320 ikke har Optisk stabilisator ?

 

Hvem har GS 500 i nettbutikk? Syns forsåvidt opp til dobbelt prisnivå var litt hårete, men kan da tenke på saken.

Er det andre alternativer du vil anbefale ?

 

Initium

Lenke til kommentar
Altå mener du at GS 230 har bedre optikk enn 320 modellen ? Og at 320 ikke har Optisk stabilisator ?

Omvendt.

 

GS230: Mikrofoninngang

GS320: Bedre optikk, optisk bildestabilisator (men mangler mikrofoninngang)

Ser ut til at jeg kan klare TOPPMODELLEN til rundt 6500kr ..

 

For denne har det meste, har den ikke ?

 

Initium

Den har alt som GS230 og GS320 har, og mye mer :) Anbefaler å gå for denne om du har råd.

Endret av Super8
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...