Gå til innhold

Skal bestille pc deler for "all round" bruk og trenger å få vite deres mening om oppsettet mitt


Anbefalte innlegg

Skal bestille dette oppsettet for "all round" bruk. Counter-Strike 1.6, musikk, Sony Vegas, World of Warcraft og andre programmer og spill.

 

 

Hovedkort: Link

 

Ram: Link

 

CPU: Link

 

OS: Link

 

Skjermkort: Link

Komplett er tydeligvis fri for 8800 GT kortene så venter på det.

 

 

Så jeg lurte om det var noen her inne som kunne kommentere oppsettet mitt?

Er det overkill iforhold til hva jeg bruker pcen til? Kan jeg bytte noen av delene for noe billigere?

 

Sånne ting jeg lurer på =) Men jeg er mest ute etter en pc som skal være litt overkill for cs 1.6 og holde i mange år framover med noen nye spill og andre diverse ting.

Endret av Niern
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må gjerne sette opp hvilket produkt linkene fører til. Det er ikke alle som gidder å klikke på alle linkene for å finne ut hva det er ...

 

Men jeg gjorde da det, og jeg synes det ser bra ut. Kvalitet hele veien til en overkommelig pris.

 

Du kan eventuelt vurdere et HD3850. Det er mer enn godt nok til ditt bruk nå, og det er grisebillig. 1149,- kr.

 

Og når ytelsen en gang i fremtiden skulle bli en smule slapp for din smak. Ja da kjøper du et HD3850 til og setter dem i crossfire. Og da er sikkert HD3850 billigere og :)

Endret av Zopilote
Lenke til kommentar
Du må gjerne sette opp hvilket produkt linkene fører til. Det er ikke alle som gidder å klikke på alle linkene for å finne ut hva det er ...

 

Men jeg gjorde da det, og jeg synes det ser bra ut. Kvalitet hele veien til en overkommelig pris.

 

Du kan eventuelt vurdere et HD3850. Det er mer enn godt nok til ditt bruk nå, og det er grisebillig. 1149,- kr.

 

Og når ytelsen en gang i fremtiden skulle bli en smule slapp for din smak. Ja da kjøper du et HD3850 til og setter dem i crossfire. Og da er sikkert HD3850 billigere og :)

 

 

Dette er ett glimrende forslag forøvrig =) HD3850 støtter vel pci-express 2.0 også? Så er fremtidsrettet.

Vinn / Vinn situasjon!

Lenke til kommentar
Du må gjerne sette opp hvilket produkt linkene fører til. Det er ikke alle som gidder å klikke på alle linkene for å finne ut hva det er ...

 

Men jeg gjorde da det, og jeg synes det ser bra ut. Kvalitet hele veien til en overkommelig pris.

 

Du kan eventuelt vurdere et HD3850. Det er mer enn godt nok til ditt bruk nå, og det er grisebillig. 1149,- kr.

 

Og når ytelsen en gang i fremtiden skulle bli en smule slapp for din smak. Ja da kjøper du et HD3850 til og setter dem i crossfire. Og da er sikkert HD3850 billigere og :)

 

 

Så fint med svar! ;D

Er det noe stor forskjell mellom HD3850 og HD 3870?

 

Er Sapphire Radeon HD 3870 512MB GDDR4 for rundt 1600kr ett fint kort? Er det OC? Har lite peiling =)

Endret av Niern
Lenke til kommentar

Kansje jeg heller burde tenke litt på framtiden.

 

Vis jeg kjøper HD3870,Intel q6600 og 2x 1024mb 6400 Crucial ballistiX nå.

Så kjøper jeg ett billig hovedkort, så bruker jeg det til det har kommet flere x38 hovedkort samt x48 og at prisen har gått litt ned. Så kjøper jeg ett x38 eller x48 når prisene har gått ned pluss ett til HD3870 som jeg skal kjøre i Crossfire med det jeg har fra før?

 

Kommentarer til denne tenkingen =p?

 

Kansje jeg bytter ut q6600 til c2d6750 heller.

 

 

Kansje jeg har litt skrivefeil. men sitter på skola og timen begynner nå =)

Lenke til kommentar

Jeg synes du har en veldig fornuftig plan der. Hadde ikke jeg nettopp kjøpt et billigoppsett, så hadde jeg nok kjøpt akkurat det samme som du lister over.

 

Quad vs Duo finnes det sikkert hundre tråder om i forumet. Søk litt rundt og se hva folk anbefaler til dine bruksområder :)

 

Jeg har en lett klokket E6550 og jeg merker jeg har mer bruk for Quad...

Lenke til kommentar
Jeg synes du har en veldig fornuftig plan der. Hadde ikke jeg nettopp kjøpt et billigoppsett, så hadde jeg nok kjøpt akkurat det samme som du lister over.

 

Quad vs Duo finnes det sikkert hundre tråder om i forumet. Søk litt rundt og se hva folk anbefaler til dine bruksområder :)

 

Jeg har en lett klokket E6550 og jeg merker jeg har mer bruk for Quad...

 

;D

Da får jeg muligens vurdere og bestille =)

Lenke til kommentar

Joda. Det funker. Men vil ikke da CCC klokke 3870 kortet ned til 3850 hastigheter, og kun utnytte 256mb av minnet på 3870? Da er det jo ikke nødvendigvis så spennende. Du får jo da i effekt 3850 i CF.

 

Men såklart; 3850 i CF yter nok bedre enn singel 3870. Så hvis man har 3870 fra før og skal oppgradere til CF kan man jo spare noen hundrelapper...

Lenke til kommentar
du kan også tenke på at du kan kjøre 3850+3870 i crossfire, så det på en kjent side, husker jo seff ikke hva den heter nå

 

 

men gass på med et p35 hk

1*3870 eller 3850

2-4gig ddr800 ram

quad core ,

 

så har du bra system som du kan sette i crossfire etter vert og klokker bra!

 

 

mm noe i den retningen. men trur jeg går for c2d6750 siden jeg ikke har så stor bruk for quaden.

Kan hekte meg litt på Sony Vegas til tider. men Counter-strike som er ett team spill som jeg regelmessig prioriterer så trur jeg ikke at jeg har bruk for all krafta i quaden =)

 

Joda. Det funker. Men vil ikke da CCC klokke 3870 kortet ned til 3850 hastigheter, og kun utnytte 256mb av minnet på 3870? Da er det jo ikke nødvendigvis så spennende. Du får jo da i effekt 3850 i CF.

 

Men såklart; 3850 i CF yter nok bedre enn singel 3870. Så hvis man har 3870 fra før og skal oppgradere til CF kan man jo spare noen hundrelapper...

 

Kjøper ett single 3870 nå, så kjøper jeg ett til senere vis jeg får noe mer sans for extra gpu power =P

Lenke til kommentar

Bra. Håper du blir fornøyd :)

 

Verdt å merke seg mtp CF

 

"Abit doesn’t actually certify the board for CrossFire and even ATI’s latest official Catalyst drivers don’t support CrossFire on P35 boards, despite there being two physical x16 slots. The second slot is only electrically at x4 bandwidth, as is standard on the P35, so we wouldn’t recommend CrossFire anyway even though the layout of the board implies that it supports it. It does mean you can plug in a RAID card or extra graphics card for future physics applications, which is potentially a bonus. Three PCI slots is a better deal though, and even when CrossFire is finally ratified for the board (and P35) you’ll still be able to use two of the PCI slots even if you use a dual slot graphics card."

 

Link

Endret av Zopilote
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...