tundra Skrevet 8. desember 2007 Skrevet 8. desember 2007 Etter en windows xp oppdatering, fungerer ikke skjermen/skjermkortet normalt lengre... Når jeg starter maskinen kommer det først opp de vanlige bildene på skjermen, helt til det siste bildet med 'windows xp', Da blir skjermen svart, og jeg får ikke se der man velger hvilken bruker som skal logge seg på. Skjermen er fortsatt påslått, og hvis jeg velger bruker "i blinde", logger den seg på med tilhørende lyder osv. Men ikke noe bilde på skjermen. Når jeg starter i sikkermodus er det ikke noe problem, da kan jeg logge på og alt vises som normalt. Jeg prøvde å stille systemet tilbake til før oppdateringen ble installert, siden jeg mistenkte at den kunne være årsaken til problemet. Men det samme skjer fortsatt. Det kan ikke være skjermkort eller skjerm som er noe feil med, siden jeg får opp bilder når jeg starter i sikkermodus, og ellers helt fram til påloggingsbilde. Er det noen som har noe anelse om hva som kan være feil?
JAPCU Skrevet 8. desember 2007 Skrevet 8. desember 2007 Om du sletter grafikk driverne fra sikkerhetsmodus?
Rice Skrevet 8. desember 2007 Skrevet 8. desember 2007 prøv å starte med "siste fungerende oppsett" og eventuelt installere oppdateringen på ny
tundra Skrevet 9. desember 2007 Forfatter Skrevet 9. desember 2007 jo, men jeg har jo fjernet installeringen, altså rullet systemet tilbake til tidligere tilstand.. kan prøve å reinstallere driverne..
Rice Skrevet 9. desember 2007 Skrevet 9. desember 2007 jo, men jeg har jo fjernet installeringen, altså rullet systemet tilbake til tidligere tilstand.. kan prøve å reinstallere driverne.. hvilke drivere?! du kan prøve å sette i windows cd og trykke reparer.. =)
tundra Skrevet 9. desember 2007 Forfatter Skrevet 9. desember 2007 drivere til skjermkortet f.eks.. reinstallerte dem, og nå fungerer det fint. Skjønner ikke helt hva som har skjedd, hovedsaken er at det virker igjen. Kan skjermkortdriverne bare helt plutselig bli syke liksom?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå