Gå til innhold

Hjelp til vannkjøling av Lian Li PC-V1100B Plus II


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok. Mange takk for kommentarer. Trenger all den hjelpen jeg kan få. :)

 

Vcore.dk har forresten veldig god service. :)

 

Kanskje jeg skulle gå for en Thermochill PA120.3 da. Får håpe det gitteret jeg har tenkt å bruke passer på den. :)

 

EDIT: Blir nok ikke en sånn en. Den er ALT for bred. :(

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar

Må bestemme meg for hvilken radiator jeg skal velge. Det trenger jeg hjelp til. :wee:

 

Så litt rundt på Xtremesystems og fant ut at de mente HW Labs sin Black Ice Pro (BIP) serie var den beste. Men er nå litt usikker jeg da. :wee:

 

Har sett meg ut denne her til nå da:

 

Watercool HTSF Triple 120

 

Hadde vært fint om dere hadde kunnet kommet med andre anbefalinger til trippelradiatorer jeg kan bruke.

 

Kriterier til radiator:

- Passe til dette innbyggingsgitteret.

- Ikke være bredere enn 4 cm

- Yte veldig godt

- Skal være å få kjøpt hos PTS eller Vcore.dk (Eller Sidewinder Computing, har ikke helt bestemt meg for om jeg skal bestille selve komponentene fra Petras eller Sidewindercomputing enda)

- Pris: Ikke for dyr, men ikke noe billig dritt heller. :wee:

 

Noen som har en formening om jeg bør bestille vannkjølingskomponenter fra Petras eller fra SidewinderComputing?

 

Mvh LockBreaker :)

Lenke til kommentar

Det gitteret passer til BlackIce-serien. Jeg har selv Alphacool NexXxoS Pro III-radiatoren (rev 1) kjøpt fra vcore, og er veldig fornøyd. Har dog intet annet sammenligningsgrunnlag enn en shitty Tt BW-radiator. Jeg har i hvert fall lavt støynivå med 3 vifter av samme type som støyet mye mer med bare én på en BW-rad. Denne er billig og bra, i hvert fall. Tror nok at det er CPU-blokken min som er begrensende på ytelsen... Rev 2 er noe bedre, sies det (på vcore-siden). Denne har tilsvarende konstruksjon som Black Ice Pro, som kanskje har noe bedre kontakt mellom flatrør og lameller.

 

Men når det gjelder HTSF-radiatoren, har jeg ikke sett noen erfaringer annet enn med dne forrige revisjonen, og denne har ikke god konstruksjon (runde rør++). Den nye har teoretisk bedre ytelse med parallelle flatrør og sånn, men sammenlignet med andre vet jeg ikke.

 

Kommer jo da an på antall kroner du vil legge i det. NexXxoS Pro kan jeg stå inne for. X-flow-versjonene til HW Labs har jeg hørt litt blandede meninger om. GT-serien jeg ser at vcore har, er vel en videreutvikling av BIP (ser det ut som).

Lenke til kommentar

Hva trenger jeg for å få koblet til vannkjølingen til den Fusion blokka på dette hovedkortet? :)

 

http://www.asus.com/products.aspx?l1=3&amp...amp;modelmenu=1

 

Og så er jeg litt usikker på vifter.

 

Disse: http://vcore.dk/shop/nanoxia-fx12-2000-1160p.html

 

eller

 

Disse: http://vcore.dk/shop/noctua-nf-s12-1200-120mm-915p.html

 

Liker godt begge, men det heller litt mot de Noctua viftene. Det hadde jo tatt seg godt ut med litt hvitt i toppen av kabinettet. :wee:

Men best hadde det vel vært med en nøytral, sort farge.

 

Kriterier til vifter:

- Skal være å få kjøpt hos Vcore.dk

- Ikke for dyre. Iom at jeg synes det er litt mye med en halv tusenlapp, bare til vifter. :wee:

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar

Ok. Prøver å korte ned på antall webbutikker jeg bestiller fra skjønner du. Så slipper jeg all den frakten. :wee:

 

Hva må jeg ha for å få koblet vannkjølingen min til NB på det hovedkortet jeg linket til da? :)

 

Hvilken slangestørrelse vil du anbefale meg? Har sett på 7/16" ID (5/8" OD)

 

Noen å anbefale fra Petras, tror nok jeg kommer til å bestille selve komponentene til kjølingen fra der. :)

 

Noen av disse.

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar
GOD JUL! Måtte pakkene bli harde! :)

 

Denne kjøleløsningen for GPU, er den god nok til overklokking? :)

Kommer helt an på hvilkte kort du skal ha det på. Dette er for GTX-kort, og det er jo en Fuzion-blokk for GPU, så den bør være veldig bra! Men du har ingen aktiv kjøling av RAM, men det spørs om du får noe særlig ekstra i forhold til passiv kjøling.

Lenke til kommentar
GOD JUL! Måtte pakkene bli harde! :)

 

Denne kjøleløsningen for GPU, er den god nok til overklokking? :)

Kommer helt an på hvilkte kort du skal ha det på. Dette er for GTX-kort, og det er jo en Fuzion-blokk for GPU, så den bør være veldig bra! Men du har ingen aktiv kjøling av RAM, men det spørs om du får noe særlig ekstra i forhold til passiv kjøling.

 

Hvis den er i kontakt med blokken. Greier ikke helt å se om den er det på bildene. Så burde det ikke være et problem Da RAMen ikke er den som blir mest varm eller trenger mest kjøling.

Lenke til kommentar
Ok. Så nå klare og fine ut på bildet. Men er det slik at de blir dårligere etter som årene går? (Mtp klarhet og farge altså) :)

 

Burde vel gå fint med de herdenne radiatoren?

 

Mvh LockBreaker :)

 

Takk for hjelpen. :)

 

De er klare når de er nye, men blir misfargede ettersom tiden går. PVC-slanger blir for øvrig også veldig stive.

 

De niplene der er 3/8" NPT, men du trenger 1/4" NPSM. Det følger allerede med to nipler som passer, så hadde jeg vært deg ville jeg sendt dem en mail og spurt hvilke som helt sikkert passer. (de svarer relativt raskt)

 

Men disse passer kanskje? http://www.petrastechshop.com/1np1odthhoba1.html

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...