Gå til innhold

Hjemmekino lyd med dekoder, Hjelp


Anbefalte innlegg

Vi har nylig gått til innkjøp av et hjemmekino anlegg, LG HT552TH (http://www.lefdal.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-lefdal-Site/nb_NO/-/NOK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=Yf2z6oZKuyxSR0EjToxBwx1h0000Kqzgjcmf;sid=baAbLmKhu5AaLiX73IjRKINiPhUlz71kBFk=?ProductID=wmjD4QFHNucAAAERHXFbjAh8&CatalogCategoryID=aWXD4QFHax8AAAEO46E03xii)

 

Problemet mitt er at vi har TV fra Lyse, med en ALTIBOX dekoder. Denne får vi gjennom kanalen EXT2, LG anlegget er koblet til EXT5 som er TV'ens HDMI kanal. Problemet er at vi ikke da har hjemmekino lyden på TV'en, bare på DVD/Radio/CD.

 

Det hele er koblet med en HDMI kabel fra LG anlegget til tven, fra ALTIBOX dekoderen har vi scart til TVen. Etter det jeg har skjønt må jeg bytte til andre kabler(vil helst unngå dette).

 

Er det noen som har noen løsninger ? For eksempel hvordan jeg kan få Dekoderen til å kjøre på EXT 5 istedenfor EXT2.

 

Joff

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En annen ting jeg lurer... LG anlegget bruker bare de 2 fronthøytalerne når vi spiller på radio og CD, skal det være sånn ? Pappa mener den første dagen var det lyd i alle høytalerne, jeg mener han er senil og husker feil :p

 

Anyway, er det mulig få lyd i alle på radio og CD ? Har lyd i alle når vi ser DVD

Lenke til kommentar

Du kan muligens kjøre scart fra dekoder inn på anlegget, og hdmi fra anlegget til tv. Minuset blir da at anlegget må være på når du skal se tv.

 

Radio og cd er i utgangspunktet stereo og det skal da kun være lyd i to høyttalere. Det er mulig at at det finnes noen surroundprogram for stereo i anlegget, men min erfaring er at slike program helst gir dårligere resultat.

 

Frode

Lenke til kommentar

Takk for svaret :) angående lyden på CD og Radio har far min skjønt han tar feil, motvillig, menmen :p

 

Angående lyd på TV'en fiksa jeg det :) Kom på sporet etter ditt svar. Løsningen var noe jeg trodde min "altvitende" far hadde prøvd :p Jeg satte bare en AUX kabel mellom dekoder og spiller i tillegg til å skifte en knott bakpå spilleren. Og så fant jeg ut at far min tukla me instillenge på spillern og.

 

Tusen takk for svaret :D du hjalp meg vinne en stor diskusjon me farmin og nå skal han høre det framover

 

Joff

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...