Teac Skrevet 7. desember 2007 Skrevet 7. desember 2007 Har litt problemer med opstarten. Har nettop lagt inn XP ved siden av Vista og da skar selfølgelig oppstarten seg. Har fulgt disse dualboot oppskriftene til punk og prikke, men likevell fungerer det ikke. Tingen er det at når jeg starter maskinen uten Vista dvden går den rett inn i XP uten valg om hvilket OS jeg vil starte. Dersom jeg har dvden inni får jeg opp valget mellom begge operativsystemene der begge to fungerer. Har lagt inn EasyBCD og ordnet oppstarten ut ifra guiden som blant annet er skrevet på hardware.no Har lagt merke til at boot.ini filen ikke endres på dersom jeg endrer noe i EasyBCD. Noen som har opplevd det samme? XP og Vista er selfølgelig på to ulike partisjoner og to forskjellige disker. Fra Vista sin side er XP innstalert i K partisjonen og Vista i C. Fra XP sin side er det innstalert i E partisjon, mens Vista ligger i D partisjon.
Aqualong Skrevet 8. desember 2007 Skrevet 8. desember 2007 Har lagt merke til at boot.ini filen ikke endres på dersom jeg endrer noe i EasyBCD.Noen som har opplevd det samme? Vista bruker ikke boot.ini. Ellers så vet jeg ikke hva som kan være feil.
Speedy610 Skrevet 8. desember 2007 Skrevet 8. desember 2007 Har litt problemer med opstarten. Har nettop lagt inn XP ved siden av Vista og da skar selfølgelig oppstarten seg. Har fulgt disse dualboot oppskriftene til punk og prikke, men likevell fungerer det ikke. Tingen er det at når jeg starter maskinen uten Vista dvden går den rett inn i XP uten valg om hvilket OS jeg vil starte. Dersom jeg har dvden inni får jeg opp valget mellom begge operativsystemene der begge to fungerer. Har lagt inn EasyBCD og ordnet oppstarten ut ifra guiden som blant annet er skrevet på hardware.noHar lagt merke til at boot.ini filen ikke endres på dersom jeg endrer noe i EasyBCD. Noen som har opplevd det samme? XP og Vista er selfølgelig på to ulike partisjoner og to forskjellige disker. Fra Vista sin side er XP innstalert i K partisjonen og Vista i C. Fra XP sin side er det innstalert i E partisjon, mens Vista ligger i D partisjon. hei hei har du en Ubuntu Live cd eller en Linux live cd som du kan boote opp og installere grub list boot. Det er en boot meny som du velger OS på. eg bruke det men booter mellom xp og ubuntu da. men tror det ska funke med xp og vista og. legger igjen en guid hvordan du installere grub. GRUB si ifra om det funker da:)
Teac Skrevet 10. desember 2007 Forfatter Skrevet 10. desember 2007 Har lagt merke til at boot.ini filen ikke endres på dersom jeg endrer noe i EasyBCD.Noen som har opplevd det samme? Vista bruker ikke boot.ini. Ellers så vet jeg ikke hva som kan være feil. hm. Merkelig. Finner hvertfall den når jeg søker. Sikkert den som ligger i xp mappa. Skal jeg heller legge inn BCD inn i XP å se om det fungerer? Ser liksom ikke hvorfor jeg skal bruke linux..
Teac Skrevet 21. desember 2007 Forfatter Skrevet 21. desember 2007 Har stresset en del med dette nå.. Noen som vet hva feilen kan være når jeg får valget mellom Vista og XP, kun når jeg har Vista dvden inni der begge to operativsystemene er fullt bootbare, men dersom jeg tar ut dvden igjen så kommer jeg bare rett inn i XP.
wiberos Skrevet 22. desember 2007 Skrevet 22. desember 2007 Fra XP's diskbehandling, kontrollere følgende: -har du en active partition på disk 0 ? -har du en system partition på disk 1?, og at den er den XP? Hvis ja, kontrollere bios din for hvilken disk er oppført som first harddisk i boot priority. Det er noe som du må avklare før du prøver på noe annet.
Teac Skrevet 23. desember 2007 Forfatter Skrevet 23. desember 2007 (endret) Fra XP's diskbehandling, kontrollere følgende:-har du en active partition på disk 0 ? -har du en system partition på disk 1?, og at den er den XP? Hvis ja, kontrollere bios din for hvilken disk er oppført som first harddisk i boot priority. Det er noe som du må avklare før du prøver på noe annet. - Under disk 0 har jeg ingen Active partisjoner. Kun to stk "healthy". ( En av disse er Vista partisjonen.) - Under disk 1 har jeg to partisjoner. En av disse er "boot" og en er "Active" + "healthy". ( Boot partisjonen er XP) Edit. Gikk inn i Biosen og endret på hvilken harddisk som var første prioriteten, dermed fungerer alt som det skal Endret 23. desember 2007 av Teac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå