Gå til innhold

Trådløs video/lyd overføring av TV signaler


Anbefalte innlegg

Jeg har tv-kanaler gjennom Lyse (Altibox heter det vel). Mitt spørsmål er om det er noen som helst mulighet for å enten streame kanalene jeg får gjennom fiberen på mitt lokalnettverk, eller på noen andre måter gjøre tv-kanalene tilgjengelige for bruk på bærbare pcer i huset.

 

Antar det blir vanskelig å streame tv-signalene, dette er kanskje heller ikke lovlig siden det da er lett å dele signalene med andre. Løsningen er kanskje å kjøpe en eller annen boks som trådløst overfører lyd og bilde fra tv (eller dekoderen kanskje?). Spørsmålet er om en bærbar pc i så fall kan klare å motta disse signalene (med de inngangene er bærbar pc har).

 

Noen som kan hjelpe meg med dette problemet?

Målet er åpenbart å kunne se på tv på en bærbar pc på andre rom enn der jeg har tven og dekoderen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Altibox løsningen er nettopp lagt opp slik at en skal ha en dekoder til hver tv. Trådløs overføring fra dekoderen som du allerede har går fin ann med en sender og en mottaker som du kobler til den bærbare.

Det som du må tenke på da er at den bærbare må ha video inngang (s-video/compositt) og at du kun kan se på de samme kanalene som du ser på tv'en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...