Gå til innhold

Samsung P2 med Wifi, SD-kort og mikrofon


Anbefalte innlegg

Tusen takk for tipset, krizzzy :) Uheldigvis må man registrere seg i abi-forumet for å laste ned P2-profilen for BADAK - men jeg fant en alternativ link her: http://kaccuu.tistory.com/attachment/cml2145.ini

 

Fyrte deretter opp BADAK og kjørte en 2-pass konvertering, som anbefalt i tråden. Renamet deretter fila fra .avi til .svi, kopierte over til P2en og spilte av. Videoene spilles av som en drøm :) Takker igjen for tipset, nå skal det konverteres videoer i bøtter og spann..!

 

Hei

 

Jeg prøvde å bruke programmet og det virket utmerket. Men jeg fikk et problem når jeg skulle kopiere filen over til P2en. Jeg fikk melding om at P2en ikke støttet filen, som jeg renamet til .svi etter å ha konvertert den.

 

Hva har jeg gjort galt, siden du fikk det til?

 

Ja, det har seg slik at noen få filer ikke lar seg spille av i P2en selv etter å ha konvertert dem med BADAK. Nå husker jeg ikke hva slags format de var i utgangspunktet, og har heller ikke tatt med tid til å finne ut av dette pga alle de filene på min PC jeg ønsket å konvertere har fungert med P2en. Har du fått det samme resultatet med andre videofiler du har konvertert?

 

Går ut ifra at du har oppdatert til nyeste firmware (2.08)? Denne legger bl.a til Bluetooth handsfree-funksjonalitet samt kopiering av filer gjennom Bluetooth. Et greit tips er også sjekke YP-P2 forumet hos Anything But iPod.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tusen takk for tipset, krizzzy :) Uheldigvis må man registrere seg i abi-forumet for å laste ned P2-profilen for BADAK - men jeg fant en alternativ link her: http://kaccuu.tistory.com/attachment/cml2145.ini

 

Fyrte deretter opp BADAK og kjørte en 2-pass konvertering, som anbefalt i tråden. Renamet deretter fila fra .avi til .svi, kopierte over til P2en og spilte av. Videoene spilles av som en drøm :) Takker igjen for tipset, nå skal det konverteres videoer i bøtter og spann..!

 

Hei

 

Jeg prøvde å bruke programmet og det virket utmerket. Men jeg fikk et problem når jeg skulle kopiere filen over til P2en. Jeg fikk melding om at P2en ikke støttet filen, som jeg renamet til .svi etter å ha konvertert den.

 

Hva har jeg gjort galt, siden du fikk det til?

 

Ja, det har seg slik at noen få filer ikke lar seg spille av i P2en selv etter å ha konvertert dem med BADAK. Nå husker jeg ikke hva slags format de var i utgangspunktet, og har heller ikke tatt med tid til å finne ut av dette pga alle de filene på min PC jeg ønsket å konvertere har fungert med P2en. Har du fått det samme resultatet med andre videofiler du har konvertert?

 

Går ut ifra at du har oppdatert til nyeste firmware (2.08)? Denne legger bl.a til Bluetooth handsfree-funksjonalitet samt kopiering av filer gjennom Bluetooth. Et greit tips er også sjekke YP-P2 forumet hos Anything But iPod.

 

Hei EvilEddie. Takk for svar.

 

Jeg har konvertert flere forskjellige typer filer, blant annet .avi og mpeg, og for meg så går det ikke an å legge disse filene inn på spilleren, etter å ha konvertert dem over til .svi. Det er jo to velkjente formater som burde kunne legge seg inn på spilleren. Du har vel også konvertert enkelte .avi filer til .svi eller?

 

I det siste så har jeg brukt det medfølgte programmet, og det fungerer utmerket, synes jeg. Det eneste minuset er at enkelte videoklipp ikke dekker hele skjermen, men det har sikkert noe med selve videoklippet og oppløsningen å gjøre. I dette programmet har jeg konvertert både .avi og .mpeg filer og det har fungert veldig bra. Så det er litt merkelig hvorfor det fungerer med dette programmet, og ikke Badak. Hmmm.

 

Vet du forresten hvorfor det er så mange som bruker Badak for å konvertere filene, når det går greit an å konvertere dem ved hjelp av det medfølgte programmet (Samsung Media Studio 5). Blir kvaliteten (lyd, bilde) bedre eller?

 

Jepp, jeg har lagt inn det nyeste Firmwaren (2.08). Jeg skal sjekke siden du linket til for å se om jeg finner ut av problemet midt.

 

Jeg har tidligere søkt på Google, og det er også andre som har hatt det samme problemet som meg, men jeg fant ikke noe svar på problemet.

 

Takker igjen for at du tok deg tid til å svare på problemet midt.

Lenke til kommentar
Hva heter det medfølgende programmet?

 

Det medfølgende programmet heter "Samsung Media Studio 5".

Jojo, men hvordan konverterer du filene med det programmet?

 

 

1: Sett spilleren i USB-porten

2: Åpne programmet Samsung Media Studio 5. Programmet er delt inn i 2 deler. PC og P2en

3: Du kan velge mellom musikk, video, bilde og annet på ”PC siden” av programmet. Velg video.

4: Last opp en video du ønsker å konvertere ved å trykke ”add file”.

5: Dra filen over på den andre siden, eller trykk på pilen ”transfer to portable device”.

PS: Husk å velge video på den andre siden (P2en sin side).

6: Du får nå opp en konverteringsdel. Husk å legg inn codec pakken ”MyFree codec” som står øverst på denne nye siden (konverteringsdel siden). Etterpå velger du kvaliteten på konverteringen før du trykker RUN.

7: Filen konverteres nå over til formatet .svi og legges inn på spilleren.

 

Dette fungerer i hvert fall for meg. Håper du får det til.

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Tusen hjertelig! Det funket hest :thumbup:

 

Hvilken kvalitet er å anbefale? Er den ekstra plassen verdt bedre kvalitet på videoene?

 

Bare hyggelig. :thumbup: Det er godt å høre at du fikk det til.

 

Nå har jeg nettopp overført samme video med ulik kvalitet, og det anbefales å bruke high ved ”Conversion Quality”. Ingen tvil. Men det er litt opp til person til person. Jeg er en person som liker god kvalitet på videoene, og det gjør meg ingenting om det tar litt mer plass. Men det er mye smak og behag. God kvalitet på videoene innebærer færre videoer på spilleren og motsatt. Det er opp til hver enkel. Prøv å konverter samme video med høyere og lavere kvalitet, så ser du selv hva som er å anbefale. Ta for deg samme video, husk å bytte navn på den ene videoen, slik at du ikke overskriver den andre som ligger inne på spilleren.

 

Men som sagt, ønsker du kvalitet, så må du bruke high ved ” ”Conversion Quality” og det anbefales.

Lenke til kommentar
Har bare prøvd å konverte med middels kvalitet, men det ble ganske bra synes jeg. Må neste sjekke "high" da, må jo være fantastisk :w00t:

 

Jepp, det må du gjøre. :) Jeg har enda ikke prøvd middels kvalitet, har bare prøvd low og high. De får sinnsykt god kvalitet ved å velge high, så det må du få testet ut. :thumbup: Det er overraskende bra kvalitet på skjermen, synes jeg. Har nå lagt inn en del musikkvideoer, musikk og enkelte episoder av Tv-Serien Family Guy. Skjermen overrasker meg stadig vekk, i positiv forstand. Det er fryd i se videoer på denne skjermen.

Nå kommer jeg ikke til å kjede med på bussen lenger, hehe. :)

Lenke til kommentar
Har lagt inn flere episoder av Torsdagsklubben og Seinfeld. Nydelig bilde :thumbup:

 

Blir nok lettere å starte på skolen nå som jeg har denne :innocent:

 

Det høres bra ut. :)

 

Hehe, stemmer det. Det blir nok mye lettere å starte igjen på skolen nå. :thumbup: Når vi begynner å kjede oss, så er det bare å ta fram P2en, å finne fram en episode av blant annet Torsdagsklubben. Gleder meg. Hehe :)

Lenke til kommentar

1. Kan denne spilleren *play by folder*?

 

eks: ta masse mp3-filer, legge dem i en mappe og be spilleren spille av innhold på folder uavhenig av idtags og playlist?

 

 

2. fungerer spilleren som en removamble disc / flyttbar hd? (i windows xp)

 

vil kunne legge over filmer på over 1 gig og ta med meg og bruke den som ekstern disk og spille filmen via pc hos en venn etc.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest Slettet+89234341
Jeg har et spørsmål angående bluetooth-funksjonen. Jeg lurer på om jeg kan høre på musikk med vanlig hodetlf (med kabel) og samtidig koble til mobilen via bluetooth, slik at jeg hører i hodetlf om telefonen ringer. Funker dette?

ja

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...