Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ekstremt rart grafikkproblem


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan vel summeres opp i begynnelsen på et stk svidd skjermkort.

 

Ofte er plassering av maskinen litt uheldig da mange benytter seg av rom med en seng i.

Seng/sofaer og slikt = mye støv.

Mye støv inn i en maskin = dårlig kjøling.

Dårlig kjøling = nesten svidd kort.

nesten svidd kort som i dette tilfellet vil bli til et komplett svidd ett.

 

Og bærbare maskiner er mye lettere utsatt for dette da det er mindre vifter og mindre luftehull.

Har du husket å fjerne støv fra maskinen din ??

 

Eg glemte det. Resultat ble akkurat slik som første bilde !

 

2 års godt bruk har ført til at Safemode til windows funker så vidt. Har så vidt mulighet til å sikkerhetskopiere data. Snart så kan eg glemme å komme inn på noen som helst os.

 

Hvem har ansvaret ?? Selger eller kjøper?

Lenke til kommentar

Nå har jeg fått skjermkortet og installert det! BIOS funker fint, så det forrige problemet er fikset nå.

 

Nå fikk jeg dessverre et nytt problem, som heldigvis ikke er hardwarerelatert.

 

Det nye skjermkortet trengte to strømledninger (det gamle trengte ingen) og jeg hadde allerede brukt opp alle mine. For å få strøm til kortet måtte jeg derfor plugge ut både en harddisk og cd/dvd-brenneren.

 

Nå får jeg "Verifying DMI Pool Data"-feilmelding under oppstart, sikkert fordi MBR er korrupt. Finnes det noen måte å fikse dette på ved hjelp av en USB-stick? Har nemlig ikke strøm til cd/dvd-brenneren.

Endret av kris33
Lenke til kommentar

Ja, gjorde det (hadde faktisk en egen knapp for CMOS-reseting bak på pcen, men det løste ikke problemet. Jeg skal poste om jeg får det til med de to Y-kablene jeg skal kjøpe på Clas Ohlson iløpet av dagen.

 

sjekk redigeringstiden:

Endret av kris33
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...