Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Lyden hakker hvert 10 min

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

har bygd en ny data nylig, når jeg ser på film eller hører på musikk hakker lyden i 5-10 sekunder, hvert 10 min.

Har også problemer med counter-strike:source, der hakker spillet også og jeg faller under godt under 100 fps. Noen ganger henger css seg også. Får connection problems, men internett har ikke falt ut. HAr veldig høy chocke innimellom, linjen jeg har er 16mbit fra ngt. Bruker

Oppsettet mitt.

Asus P5N32-E SLI

Club3D Geforce 8800 GTX 768MB

Intel Core 2 Quad Q6600

Microsoft Windows Vista Home Premium OEM Engelsk 64-bit DVD-versjon

Nec AD-7170S

OCZ Gold XTC 4096 MB DDR2 PC6400

Western Digital Caviar GP 750 GB

Belkin n1 usb

Speedtouch 585i

Jeg er koblet til dLink DIR-655

Vh

Martin Rishovd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

DEt er fordi du har vista :p neida jeg vet ikke jeg litt vanskelig å si med den informasonen du gir, har du sjekket om du kanskje har noe som går i bakgrunnen er som oftest det som er årsaken når slike ting skjer, et eller annet lite spyware prog eller et prog som skaper konflikt.. og bruker 100% av cpu til tider

Skrevet

merkelig.. jeg hadde noe lignende som skjedde hvært min, da begynte maskinen å lode som f. i 5 sec.. løste poblemet med å la task manager stå fremme med rangering etter cpu usage.. da så jeg at det var noe nvidia dritt som lå å lagdre trøbbel.. reinstallerte det og da virkete det fint igjen.. og er det noe jeg har lært her på forumet så er det at ntume er DRIT! hehe.. så har du det.. kvitt deg med det!

Skrevet

Nå har jeg lagt inn den nyeste driern fra nvidia. Problemene vedvarer. Er nede i 60 fps i css selv når jeg har satt ned grafikken. Jeg lagde en config med tweaks som jeg fant på nettet. Men det gav ingen forbedring. Jeg kan vel forvente at css ikke skal hakke med oppsettet mitt?

vh

Martin

Skrevet

en kompis av meg hadde lignende problem med lyd som hakket etter en stunds bruk.

Sjekk at hardware acceleration står på maks.

(display properties/settings/advanced/troubleshoot)

ellers kan det jo tenkes at noe overopphetes. Er dog rart det ikke vedvarer da, men kommer med repeterende mellomrom. Har samme hovedkortet som deg og northbridge/southbridge har en tendens til å bli veldig varme. Kan jo prøve å ta av sidedøren på kabinettet og sette en bordvifte eller noe til å blåse på kortet. Vet jo aldri...

Lykke til :)

Skrevet

Jeg har enda ikke løst problemet. CSS starter med 200-300 fps og etter å ha spilt i 3 min så begynner den å falle under 100. DA begynner jeg å merke at spillet hakker. Vet ikke om det har noe å si, men jeg har en 30" lcd skjerm. Spiller i 1280x960 full screen.

vh

Martin

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...