Gå til innhold

Fargelaser eller blekk?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enig med Poen.

 

Har du laserskriver og vil skrive ut bilder kan du jo sende dem inn til fotolaboratorium. De skriver dem ut for deg for en billig penge (har ikke regna på det, men i standardformat tipper jeg de gjør det billigere enn du klarer selv på blekkskriver).

Lenke til kommentar

Jeg ville uten tvil gått for en fargelaser som nå begynner å bli veldig billige.

Bare husk å sjekk den totale kostnad for eierskapet (TCO) som ikke bare er kjøp av maskin, men hvor mye koster tonerkassetter og hvor lang varighet de er beregnet for (på hvilken dekkprosent). Samt hva om noe går istykker og hvor lang tid tar det å få det fikset om man ikke kan vente etc).

 

Uannsett så blir en fargelaser billigere i drift enn en blekk, samt mye mer driftsikker.

Blekk på riktig type papir er fortsatt bedre enn laser(billige maskiner) når det kommer til foto utskrifter, men det koster skjorta å kjøre ut, så kostnaden å sende slikt til fotolabratorium = ca det samme vil jeg anta.

 

Så jeg vil også anbefale om å gå for en god fargelaser i din prisklasse. Bruk nettet til å lese brukererfaringer + sjekk TCO. :)

 

Hilsen en som er i bransjen. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...