Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problem med dårlig ytelse etter reinstallasjon av XP


Anbefalte innlegg

Hei!

Gikk for et par dager siden virkelig lei av Vista og gjorde som nesten alle andre og gikk tilbake til XP. Hadde ingen problemer knyttet til ytelsen i Call of Duty 4 i Vista, men i XP ligger fps på ca 3-15. Helt uspillbart, lagger til og med i introduksjonsvideoen. Har reinstallert CoD4 to ganger nå, samme problem hver gang. Windows task manager viser at "System" tar 50% av cpu krafta. Skjønner ikke hvorfor dette skal være et problem med min hw.

Noen som vet hva som kan være feil?

 

Har følgende hw:

XFX 8800 GTS 640mb

4GB Geil Ultra PC6400 (Benytter dog bare 3gb atm. da jeg ikke har skaffet xp x64 ennå)

ASUS P5N32-E SLI

E6850

osvosv

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har det samme problemet som deg.

Vet ikke hva dette kommer av, men jeg har kun det problemer med FPS i COD4 når det kommer til multiplayer delen av spillet.Når jeg reinstallerer skjermkort driveren så får jeg bra FPS igjen, men når jeg spiller andre spill og skal prøve COD4 igjen,så får jeg elendig FPS på nytt...så må jeg igjen reinstallere skjermkort driveren.

Mitt skjermkort er Club 3D 8800GTX

Lenke til kommentar

Alle drivere er av nyeste slaget. Har ikke testet singleplayerdelen i og med at jeg spillte gjennom den i vista, så mulig det ikke er noe problem der. Spillet er helt på trynet uansett om jeg har startet opp andre spill på forhånd eller ikke, ingen nytte i å installere hverken spillet og skjermkortdrivere på nytt.

 

Tenkte å formattere og installere alt på nytt, men det får vente til etter eksamensperioden, gidder ikke starte med det når jeg kommer hjem fra skolen sent på kvelden. Mulig det vil løse problemet.

 

Spørsmål som ikke har noe med saken forøvrig: Hvor er det billigst å kjøpe Win XP x64 nå?

Lenke til kommentar
Alle drivere er av nyeste slaget. Har ikke testet singleplayerdelen i og med at jeg spillte gjennom den i vista, så mulig det ikke er noe problem der. Spillet er helt på trynet uansett om jeg har startet opp andre spill på forhånd eller ikke, ingen nytte i å installere hverken spillet og skjermkortdrivere på nytt.

 

Tenkte å formattere og installere alt på nytt, men det får vente til etter eksamensperioden, gidder ikke starte med det når jeg kommer hjem fra skolen sent på kvelden. Mulig det vil løse problemet.

 

Spørsmål som ikke har noe med saken forøvrig: Hvor er det billigst å kjøpe Win XP x64 nå?

 

 

bygde du PC selv eller var den ferdigmontert? om så sistnevnte;

 

så er ikke så smart å legge inn xp på en pc som kom med vista, om det er tilfelle. ofte finner du deg i den situasjonen at ikke alle drivere til din pc er å oppdrive i xp version.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...