Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

"Bra" bil, men må bytte toppakning - hvilke muligheter har jeg?


N_R

Anbefalte innlegg

Tar hele eu lista og toppakning m/simmeringer,vannpumpe,masse nytt for 15 hakk. Ukens tilbud. Holder til i asker. Må toppen slipes er det bakt inn i pakka. Bytter alt av simmeringer og oljetrykksbryter,oljefilter,frostveske osv. Disse pleier og lekke noe forferdelig fra registeret.

 

Evt avgassproblem etterpå kommer i tillegg.... ser ikke at du har fått noe mangel på det. Lambdasonde på misubishi pleier og være dyre... rundt 2 hakk.(uorginal pleier og passe dårlig)

 

Kan starte på mandag.... Du får bilen tilbake godkjent med godkjente Eu papirer.

 

Meget interessant - tar kontakt med deg i morgen. På vei ut døra nå til bursdagsmiddag med samboer, best å ikke kommer forsent! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville helt klart kjørt en annen plass, uten å si noe om de feilene du har fått, og spurt om de kunne tatt en test for å sjekke om topp pakkningen virkelig er gåen.... ser det står oljelekk og forurensing... oljelekk kan like gjerne være toppdeksel pakkningen, og forurensingen kan være lambdasonden din, hvor høy co hadde du??

 

Er topp pakkningen gåen, så er det en enkel sak å fikse, for den som kan det, jeg skulle glatt fikset dine feil for under 10k

Lenke til kommentar

Prøv et Mekonomen tilknyttet verksted. De skaffer brukte deler, samt at prisen er langt under hva andre verksteder krever. Nå veit ikke jeg hvor du holder til, men jeg kan ihvertfall anbefale Johanssons Autoutstyr her i Hønefoss. Betalte 1800,- for storservice av Fiestaen. Da ble det byttet olje, filtre, longlifeplugger, forstillingskontroll, samt at hele bilen ble gått over for feil eller mangler. Har også ved flere anledninger fått gratishjelp der, som andre verksteder skulle ha 500-1000 kroner for. Har spart flere tusen på bare de tingene ved å utføre det der, fremfor å velge et større verksted. :)

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar
dette er svart såklart, gjør alltid ting svart da jeg helst vil betale minst mulig av mine penger til klovnelandet Norge .

 

 

OT: Da tar jeg det for gitt at du heller ikke trenger klovnelandets hjelp til noe. Dermed kan alle ambulansefolk, leger, tannleger, offentlig ansatte, skolevesenet og andre som leser denne tråden, notere seg Dennis87 på sine lister over folk som de slipper å ha noe med å gjøre i fremtiden.

:)

 

Betaler egen behandlings forsikring, slik at jeg slipper kø på sykehus osv så ikke noe problem.

tannlege ikke noe problem da det koster penger uansett, offentlige ansatte vil jeg ikke ha noe med å gjøre, og skolevesne suger så privat skole her.

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Hørtes ekstremt dyrt ut ja!!

 

Har en Peugeot 306, 1996 mod 1,4. Hatt litt lekk med kjøleveske og litt startvansker, pluss litt hvit røyk fra potta.

Fikk en mekaniker fra Bertel O steen til å ta en titt på bilen min mens jeg forklarte symptomene. Han kom frem til at nettop toppakninga var gåen. Jeg spurte da om hvor mye dette ville koste å fikse, og da svarte han med 10000, og det var med snakk om sliping. Dette var tilogmed hos et merke verksted!!

 

23000 hørtes ALTFOR dyrt ut spør du meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...