Gå til innhold

PCI Express 2.0 brukbart på 1.0 hovedkort?


Cilveran

Anbefalte innlegg

Heisann folkens! Jeg har vært borte fra hardwarescenen i et år nå ca og kikket på 8800gt nå nettopp.

Jeg observerte da inne på netshop sine sider at de har en egen PCI Express 2.0 kategori. Dette var nytt for meg nå. Hvis jeg nå vurderer et nytt skjermkort, men har et motherboard med "vanlig" PCI Express, skal jeg da holde meg unna 2.0 kortene?

Basically med andre ord, hva er PCIe 2.0, hva er fordeler, bakdeler, og kompatibilitet for å si det slik?

 

Takk for oppmerksomheten, jeg legger meg nå og sjekker når jeg står opp igjen ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 10 måneder senere...

Gammel tråd, men samma det...

 

Har HK'et Asus P5ND2-SLI, som ikke har PCI-Express 2.0. Har et Asus EN9500 GT OC skjermkort liggende. Putta det i og installerte drivere etc.. MEN det som skjedde da var at jeg ikke fikk mer en 800*600 oppløsning med maks 4 bits farge ?!?!

 

Uansett hva jeg gjorde så hjalp det svært lite.. Det kortet er forresten PCI-Ex 2.0.

 

Hva skjer ? Er det ikke bakoverkompitabel?

Lenke til kommentar
JA det er det det !!!

 

Prøv å instellere drivere på nytt bare slett de gamle først med driver cleaner pro og gjør det i safemode, da brudet det funke etterpå ;)

 

Prøvde faktisk flere ganger.. Fikk samme greiene hver gang.. Prøvde jeg å starte et program tilhørende skjermkortet fikk jeg beskjed om at det ikke fant informasjon om grafikk kortet ?!

Lenke til kommentar
prøvd med nyeste driver fra nvidia, fra cd som fulgte med eller en beta driver ?

 

Sikker på at du har gjort det riktig når du har avinstallert gammel driver og når du har installert ny ?

 

Jeg formaterte hele pc'en for å si det slik.. Tok ut det gamle kortet, satt inn det nye før jeg installerte XP. Prøvde med drivere fra CD'en.

 

Tenkte å prøve med denne nå: 178.13 geforce winxp 32bit english whql

 

Og for å være HELT ærlig så er det mulig jeg prøvde med den og.. husker faktisk ikke.. :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...