Gå til innhold

Problemer med mp3


PowerZone

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Vet ikke om dette er rett plass å poste dette, men jeg prøver.

 

Jeg har opplevd et par ganger at kataloger med mp3 forsvinner eller blir korrupte.

Første gang jeg opplevde det, var når jeg hadde byttet HK og satt inn 2 disker fulle av mp3. Når jeg fikk installert windows og skulle sjekke om alt var i orden, var plutselig flere titalls mp3 album borte.... Fikk heldigvis gjenopprettet de med et 'file recovery' program.

 

Et nytt problem nå, er at en del mp3 filer, på en annen disk, har blitt korrupte. D.v.s. filen ligger der og har riktig størrelse, men bitraten er endret til 0, så det er umulig å spille filen. Dette skjer på helt tilfeldige filer, det gjelder ikke hele album.

Jeg opplevde også at noen mp3 filer hadde bytta innhold??? Spøker det?

 

NB! Jeg har ikke 'tørna' hehe

 

Har fundert, grubla, googla, osv...men finner ikke ut av det.

Men jeg har en liten mistanke at NeroIndexing Service kan være årsaken, da denne jobbet iherdig etter at nero 8 var installert. Jeg har deaktivert Nero Scout nå.

De to mp3 diskene har ikke blitt 'angrepet' ennå...

 

Er det noen som har opplevd noe av det samme, eller har jeg en spooki pc?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har opplevd noe av det samme. For min del ble filstørrelsen igjen korrekt og filen spillbar etter at filen ble flyttet til annet folder.

 

Hva med tilbakestilling av PCen? Her må jo ett eller annet ha sjedd på et tidspunkt.

Endret av reor
Lenke til kommentar

Ok. Jeg har prøvd å flytte de, uten endring. Har også prøvd MP3rapair, også dette uten hell.

 

Har tenk tanken på å tilbakestille windows, men windowsen er ikke mer enn 2 uker gammel, så jeg har installert ganske mye den siste tiden, og jeg vil nødig gjøre det på nytt hvis jeg kan slippe.

 

Det er ingen krise med de mp3 filene som har gått tapt, jeg har backup. Men jeg er mest intressert i å finne ut av hva som har skjedd.

 

Jeg har fortsatt en mistanke om at det er NeroIndexing som er årsaken!?

Har prøvd å google litt rundt men finner ingen som har samme problem.

Lenke til kommentar

Innser at det kan by på problemer med tilbakestilling på en 2 uker gammel maskin med mange programinnstalleringer og tilbakestille når man kanske ikke husker når problemet oppsto.

 

Bare en tanke.: Hvis du har en USB cruzer micro eller noe slikt kan du jo kopiere filene og sjekke dem på en annen Pc.

 

Jeg har ingen erfaring med Nero Indexing, men dette er mye sansynlig et indexingproblem så hvorfor ikke.

Tror jeg hadde avinstallert Neroen bare for å sjekke teorien. Slike feil er ganske utgjorte å oppleve.

 

Håper du gir en tilbakemelding når du har funnet feilen for dette intereserer.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...