Gå til innhold

P4 3,2ghz vs E2200


fysj

Anbefalte innlegg

Hvordan er disse to cpu'ene i forhold til hverandre?

 

Jeg har en prescott 641 3,2ghz nå, og den lider av et varmeproblem.... :) Den blir varmere og varmere uten at jeg gjør noe spesielt, og nå kjøles den og gpu (7600gt) av zalman vannblokker og trippel ekstern radiator og holder 44 grader idle.

 

Når jeg fikk vannkjølingen for ca et år siden lå idle mellom 26 og 30 med 1.120 raddis, så noe har skjedd, hehe. Før jeg fikk meg vannkjøling slo PC-en seg automatisk av hele tiden pga for varm cpu (80 grader), selv om jeg blåste reint stock kjølingen og påførte goop med stor nøyaktighet.

 

Vel, jeg har ikke noe spesielt behov for sterkere cpu, så E2200 er vel et greit bytte? Med god kjøling kan vel denne klokkes opp litt også. Prisen på E2200 er jo super, men det er kanskje noen andre (og bedre) cpu'er som koster under 700,- kr? Ser at E6300 ligger på 799,- nå, det er vel verdt å legge til den hundrelappen?

 

 

På forhånd takk for hjelp :)

Endret av fysj
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Man kan vel vanskelig sammenligne en 641 med en Core 2 prosessor.

Her har du en link til THG for sammenligning.

 

Pass på at hovedkortet støtter den nye prosessoren!

 

 

 

 

haha, ja det er ikke vanskelig å gjette hvilken som er best :)

men det egentlige spørsmålet var jo om E2200 hadde noen konkurrenter i samme prisklasse. prescotten må ut uansett, har oppgradert alt annet det siste året, det er bare den som er flaskehalsen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...