Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Gammel PIII fryser


Anbefalte innlegg

Fikk en gammel P3 av en venn som mente den eneste feilen var defekt HD.

Tenkte og bygge meg en liten enhet i stua, koblet til nettverket for å videre formidle bilder og musikk.

 

Etter noen forsøk med "nye" minne brikker og større PSU (100w til 250w) fikk jeg endelig kontakt med Bios'en. Men til tross for denne oppløften kommer jeg ikke i mål. Om jeg så er i BIOS så fryser dataen :wallbash:

 

Noen som har noen tips?

 

Hovedkort: AOpen AX6BC PRO

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle filene på siden som jeg la ut lenke til er oppdateringer til din BIOS. du kan selv velge hvem du ønsker å bruke. Jeg anbefaler at du starter på den nyeste (Den med det høyeste tallet) for å få den siste. Hvis dette ikke fungerer kan du jo velge en annen tilfeldig for å se om dette går bedre. Hvis det da ikke fungerer vil jeg anta det ikke er BIOS som stopper maskina di...

Lenke til kommentar

Kan med 99,9999% sannsynlighet si at det IKKE er BIOS. I alle mine data-år (dem har det blitt mange av) har jeg aldri opplevd at BIOS i seg selv skaper utabilitet (feil innstillinger i BIOS kan selfølgelig skape problemer)

 

Slik du beskriver feilen, antar jeg at problemet er defekt hovedkort. Typisk problem jeg har vært borti mange ganger. Stor sannsynlighet for en uttørket/defekt kondensator.

 

Mvh

Kjetil

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...