Gå til innhold

Valg av mid/high-end øretelefoner


HBK

Anbefalte innlegg

Holder på å skal gjøre innkjøp av noen litt mer påkostet øretelefoner. Blitt lei av å ha kun halvgode øretelefoner, så slår like greit på stortromma. Pris skal være ca 1500,-

 

Har igrunn valgt meg ut to typer:

 

-Shure 310

-Ultimate ears fi.5pro

 

Begge disse har blitt testet,men det som taler imot Ultimate Ears er jo dens begrenset freq. område. Det stopper på 16Khz, så dette betyr man ikke får full kvalitet viss man skal høre på lossless audio ( flac, wav). Slik jeg ser det, så må denne være mest tilpasset lossy audio ( mp3).

Shure 310 har et område som rekker opp til 19Khz, så her får man med mer av lyden som lossless audio gir.

 

Begge har fått gode anmeldelser, men er det noen her som har prøvd noen av disse? Er det ev. andre alternativer som bør vurderes?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du burde ikke se så altfor nøye på spesifikasjonen, dessuten er det svært lite som skjer over 16.000 Hz i vanlig musikk.

 

Selv har jeg Shure E530 og er meget fornøyd. Det var merkelig å gå den første turen med disse pluggene. Man hadde faktisk high-end lyd og veldig god demping med noen få gram utstyr, ute i naturen. Fremskritt er bra greier. :-)

 

Jeg har ikke hørt på de to modellene du nevner, men vet at det er mye info om disse på Headfi.com forumet.

Anbefaler sterkt å lese litt der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...