Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Struping av upload på webserver


Anbefalte innlegg

Hei sann.

Jeg har et lite problem. Jeg har satt opp en liten webserver hjemme, for semi-privat bruk, men jeg har kun Bravo abonnement fra NGT. Jeg vet at det er en dårlig løsning, men som sagt så er den nærmest privat.

 

Jeg vil uansett prøve å slippe at serveren spiser opp all uthastigheten. Denne serveren kjører WinXP og ISS. Jeg har søkt på forumet, og alle ser ut til å anbefale Inet Shaper, selv om ingen ser ut til å ha prøvd den.

 

Det jeg har skjønt av den, er at den setter opp en proxy/socks 5 server, og kjøres f. eks internett explorer gjennom denne proxien så virker strupingen. Derimot så skjønner jeg ikke hvordan jeg skal få ISS til å kjøre gjennom denne. Det jeg lurer på er:

 

[*]Hvordan får jeg ISS til å kjøre gjennom om en proxy/socks 5 server som finnes på samme maskin? (vet ikke om dette er mulig i det hele tatt)

 

[*]Finnes det noen annen måte å strupe upload/downloaden til denne XP maskinen? (Vil aller helst slippe Linux/Smoothwall da jeg har et fint oppsett allerede)

 

PS Til dere som leter etter å strupe uploaden på direct connect og slikt. Synd for dere så virker ikke Inet. Da denne helt fortjent (liker ikke leech) struper upload og download.[/i]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Performance Tuning

Internet Information Services 5.1 is limited to ten simultaneous client connections. Performance tuning for ten simultaneous client connections is typically not necessary."

 

IIS 5.1/XP er en strippa versjon av IIS så det ser dårlig ut ang båndbredde begrensningen men på den lyse siden så er den jo alt begrenset til max 10 brukere.

 

Viss du må ha IIS med båndbredde begrensning så ser det ut som at du må betale for en fullversjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...