Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Tregt nettverkskort


Anbefalte innlegg

Nettverkskortet mitt som er integrert i hovedkortet (realtek) klarer ikke sende ut mer enn 800K/s, selv om jeg låser det på 100Full mode. Har to maskiner i nettverk. Når jeg laster ned fra den andre, så klarer jeg over 10MB/s, når jeg skriver til den så ligger den på 7-800KB/s. Det er ingen forskjell på hastigheten om jeg setter det til 'auto'. Det står en Cnet switch mellom maskinene, denne kjører på 100mbit. Switchen har jeg prøvd i et annet nettverk, det er ikke den som er problemet. Har også prøvd forskjellige drivere til nettverkskortet men det har ingen forskjell. Har også prøvd et annet nettverkskort med samme problem. Har også prøvd forskjellige tp kabler.

 

Er hovedkortet mitt 'allergisk' mot realtek nettverkskort?? Håper noen har en løsning ettersom dette driver meg til vanvidd. :evil:

 

------------------

Win2000 Pro.

Abit BD7-II (i845E)

P4 [email protected]

TwinMos 512MB DDR PC2700

Asus v8420

WD120JB

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nettverkskortet mitt som er integrert i hovedkortet (realtek) klarer ikke sende ut mer enn 800K/s, selv om jeg låser det på 100Full mode. Har to maskiner i nettverk. Når jeg laster ned fra den andre, så klarer jeg over 10MB/s, når jeg skriver til den så ligger den på 7-800KB/s. Det er ingen forskjell på hastigheten om jeg setter det til 'auto'. Det står en Cnet switch mellom maskinene, denne kjører på 100mbit. Switchen har jeg prøvd i et annet nettverk, det er ikke den som er problemet. Har også prøvd forskjellige drivere til nettverkskortet men det har ingen forskjell. Har også prøvd et annet nettverkskort med samme problem. Har også prøvd forskjellige tp kabler.

 

Hmm.. men du har bare prøvd et annet nettverkskort i den ene maskina, dvs. den som opprinnelig har nettverkskortet innebygd på hk? Det er litt vanskelig å si hva som er problemet her, selv om i utgangspunktet høres det ut som et problem med full dupleks. Skifter du dupleks på det ene kortet, så sørg for å gjøre det samme på det andre. Prøv å sette f.eks begge kortene til halv dupleks og se hva som skjer. Har vært borti elendige nettverkskort som yter utrolig dårlig på full dupleks. Har også opplevd det problemet du nevner mellom to rimelig gode kort fra 3com, men da viste det seg å være et driverproblem i windows. Finner du ikke ut av det, så skriv merke og modellnummer på begge kortene du bruker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...