Gå til innhold

Kjøpe ny Bærbar, overrasket over batteritid.

Ducklink

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jeg skal ha meg en bærbar, har aldri hatt en før. Så ser jeg at batteritiden på de billigste er nede i 1 time.

Batteritid er viktig for meg, og jeg vet ikke om de forskjellige lyver eller ikke. Så jeg er på utkikk etter en bærbar til under 6000 med lengst mulig levetid. Den bør ha WLAN. skal hovedsakelig brukes til internett.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enkelt forklart så vil gjerne en bærbar ha kortere batteritid jo billigere den er. Grunnen er ganske enkelt at jo billigere den er jo billigere prosessor, og jo billigere prosessor jo høyere strømforbruk. (Ganske enkelt forklart).

Forøvrig er vell de fleste oppgitte levetider målt "under ideelle forhold", så i praksis vil du gjerne oppleve kortere tid enn det som er oppgitt.

Skrevet (endret)

Dell Inspiron 6400 med stort batteri? 5750.-

Eller Dell VOstro 1000/1400 med stort batteri? også det under 6k med mva og frakt

Batteriet der burde vel greie par timer? :)

Mhv

Endret av krbalto
Skrevet

Du kan jo sjekke multicom sine, www.multicom.no. Er en del maskiner i forskjellige prisklasser, og mot opsjon får man vel 9 cellers batteri på de fleste! (Standard på laptops er vel 6 cellers) Det kan man vel forsåvidt hos de fleste som produserer maskiner!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...