Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Programmer låser seg, kan ikke avslutte. får ikke spille spill film musikk.


Anbefalte innlegg

Da tenkte jeg og høre om noen her inne kunne komme med noen gode ideer til hva som kan være galt.Delene er da altså så å si nye, rundt 1mnd bortsett fra cpu som er fra 10,07,07 og litt eldre hd.Har byttet deler testet mange ganger..

 

Men problemet er att PC-en vil ikke være stabil. Dårlig ytelse, program låser seg og får ikke avslutte program etterpå. Får ikke spille av filmer musikk og spill til tider. Når jeg flytter over i ett annet kabinett så fungerer det pluttselig ei ri, og alt virker og.

Men dette varer jo ikke og den blir lik igjenn. Har to hovedkort som er nye, minne er nytt.

Brukt 1uke før problema startta, testa det med to tester i noen timer og ingen feil. Har to psu'er som jeg prøver med.

Den ene er like gammel som cpu'en, mens den andre er like ny som minne og hovedkorttet jeg fikk tilbake.

 

Jeg fannt ut att en ide kabel var gåen men den bytta jeg og ting fungerte fint, flytta over i mitt kabinett igjen, gikk en liten stund så kom problema igjenn. Kan ikke være to nye hovedkort, nye 4gigg med minne, to skjermkort og to psu'r som er gåene.Skulle tro det var cpu eller minne. Så jeg har holdt på å bytte hovedkort og minne noen ganger.

Jeg har hatt dette problemet så lenge att det går meg på nærvene..

 

Håper noen har noen ideer. Sendt mail til ps om saken, så får høre hva dem sier. Det vurderest att alt blir sendt tilbake.

Endret av turbo_fever
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sorry for det

 

Her er det jeg har tesstet med..

 

Asus Crosshair, nForce 590 SLI, DDR2, Socket-AM2

Asus M2N32-SLI Deluxe, nForce 590 SLI, Socket-AM2, DDR2,2xGbLAN,ATX, 2xPCI-Ex16

AMD Athlon 64 X2 6000+ 3.0GHz Socket AM2

2xGainward GeForce 8800GTS 320MB GDDR3

2X Ocz DDR2 PC2-8000 Platinum XTC Dual Channel 2GB Kit(2x1024MB) 5-5-5

OCZ ModXStream strømforsyning 900W

XION Powersupply 500W

 

Testet i to kabinetter også. Crosshair kortet var nytt og brukt 1 uke, samme var minne og da var dem ny.

Samme problema kom i første start med M2N32 SLI DELUX hovedkorttet også.

Lenke til kommentar

Har testet minne med to programmer. ingen feil. Tempen er fin. holdt den lav på rundt 40grader på grafikk korta og 38 på cpu. Den var jo stabil noen måneder etter jeg fikk mitt andre croshair hovedkort. Men har ikke kjørt stabilt i lengere tid etter att disse problemene kom igjenn.

 

Nå har den vært stabil siden sønndag med vista 64. Det som er problemet nå er att jeg får bare halve av fps i 3dmark 06. Ligger på ca 30fps når det skulle ligget på 60fps. Så kan ha en misstanke om att bege grafikk kort er gåene.

Det eine er jo fra den 7 october og ikke brukt til noe særlig.

 

Kommer nytt minne og cpu så jeg skal teste med, ellers så må jeg få meg nye skjermkort

En annen ting er att når korta skal installerest så tar det så lang tid å installere drivere og.

Endret av turbo_fever
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Liten uppdate på denne. Har blit startet opp igjenn med ett nytt lånt grafikk kort, nytt minne og ny cpu. Satte sammen på fredag og har gått bra med alt av gjøremål. Tester i 3dmark har blitt det samme med begge cpu og opperativsystem.

 

Men nå igjenn ikveld så har problemene dukket opp igjen. Skjermkorta mine har blitt sendt til kompleett for testing og der var det ingen feil å finne, dem fikk høy poengsum på 3dmark. Så det må være en komponent som er sviktende, men hvilken en. Alt av deler har jeg nå dobbelt opp av. Og testet alt.

 

Lurer på om det da kan være hovedkortene som er brukt under en uke og 1dag har gått i stykker så raskt. Er helt oppgitt nå og kan ikke sjå en løsning på noe av dette. Sikkert ingen som kan forstå noe av dette og hva det kan være?

Endret av turbo_fever
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...