Gå til innhold

Defekt SIM-kort - venter på nye meldinger


Anbefalte innlegg

Mitt gamle SIM-kort sluttet for omtrent en måned siden å fungere. Altså har jeg ikke mottatt meldinger og anrop på en god stund. I dag kjøpte jeg et nytt SIM-kort konfigurert mot det gamle nummeret.

 

Vil jeg motta ikke-mottatte meldinger og ubesvarte varsligsanrop, eller er disse slettet av NetCom?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Begge deler blir slettet etter en stund. Jeg husker ikke hvor lenge det går før anropsvarslene til Netcom blir slettet, men det stod noe om det i infoen jeg fikk da de lanserte tjenesten.

 

SMS derimot avhenger av innstillingene på telefonen meldingen ble sendt fra. Innstillingene er 1 time, 6 timer, 24 timer, 3 dager, 1 uke eller maks tid. Maks tid er i praksis 1 uke hos de aller fleste operatørene. De aller fleste telefonene jeg har vært borti har 24 timer som standardinnstilling. Så dermed må du regne med at du vanligvis ikke får levert meldinger som er eldre enn 24 timer, og i hvertfall ikke meldinger som er eldre enn 1 uke.

 

Edit: Jeg sjekket nettsiden til Netcom angående anropsvarslene (eller WhoCalled som Netcom kaller det). De lagres i 7 dager.

Endret av cyclo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...