Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Narkose, Ryggbedøvelse eller lokalt.


Gjest Guest_Wondering_*

Anbefalte innlegg

Jeg skal operere bort mandlene i full narkose i morgen tidlig. Må innrømme jeg gruer meg veldig nå, da jeg aldri har hatt narkose før. Har også hørt om et par Se og øHr som er kåte på oppmerksomhet. Men det er utrolig hvor nervøs man kan få seg selv av litt tankespinning, så det er beroligende å lese historier fra folk med erfaringer og kunnskap rundt dette:) Er fullstendig nytt for meg. Skal prøve å holde nervene i sjakk resten av dagen og komme meg igjennom dette;) .. ! *nervøs* Noen som har noen beroligende svar til meg;)?

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Hei, beklager bumping av tråd. Men lurer på noe. Skal i narkose på onsdag for å fikse tennene mine. Sliter med massevis av hull, smerter og betennelse. Men har aldri vært i narkose før, så gruer meg noe skikkelig. Er det trygt å være i narkose? Jeg er en ellers frisk person i midten av 20-årene. Lurer også på, hva skjer med spyttet i munnnen under en narkose? Havner det bakerst i halsen kan jeg vel bli kvalt, da jeg ikke er i stand til å svelge det da. Har narkoselegene eller tannlegen kontroll på slikt? Og tungen må de vel passe på også da den kan skli bakover og kvele? Også tenker jeg litt på dette med hjertet. I en narkose lammes vel alle muskler, men hjertet er jo også en muskel. Kan det bli så lammet at det kan slutte å slå? Håper noen kan svare, for jeg er så nervøs som jeg aldri har vært før :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...